2016. május 27., péntek

Édes kis semmiség

Julianne Donaldson: Edenbrooke
 
Nagyon sokáig kerülgettem ezt a könyvet, aztán mikor az egyik webáruházban újra és újra feljött bedobtam a kosaramba. Nem vagyok egy romantikus alkat, untat a sok sóhajtozás és a szempilla rebegtetés, mégis reménykedtem abban, hogy kellő arányokat tartva egy kellemes olvasmány lesz.

Marianne Daventry aztán minden kétségemet elsöpörte. Illetve nemcsak ő, hanem a többi karakter is remek alakítást nyújtott. Eddenbrooke -ról már nem is beszélve.
 Pedig a történetre lehetne mondani, hogy tucat, mégis a szerző annyi bájt, humort és egy-két meglepő fordulatot  csempészett a regénybe, hogy egy percig sem unatkoztam.

Marienne tizenhét éves. Édesanyjuk halála után apjuk Franciaországba menekül.
Marianne a nagymamájánál köt ki Bath-ban, nővére, Cecily pedig Londonban vendégeskedik.
A gyász és unalom tölti ki a fiatal lány mindennapjait, egészen addig míg a hozománya és az utazás szóba nem kerül. A lehetőség, hogy végre egy vidéki birtokon a természetben barangolhasson és a tudat, hogy hamarosan újra testvére mellett lehet Marianne-t merész ígéretekre sarkallja. Megígéri nagyijának, hogy igazi úrinő lesz belőle, aki finom, visszafogott és kellőképpen elhivatott a női dolgok-mint hímzés és szalagok irányába.
Természetesen ahogy lenni szokott, hiába minden ígéret ha egyszer színre lép a férfi-Philip.
Akivel lehet beszélgetni, vitatkozni, faképnél hagyni, epekedni utána és a többi.
Mit sem érne a romantika félreértések, bálok, lelki vívódások nélkül, mindezek kellő arányokat tartva, virágos réttel és kastéllyal keretezve.

Kellemes kikapcsolódás, bugyuta blődségek nélkül. (Nem mellesleg a könyv borítójára is jó ránézni, sehol egy felpumpált mell és erőtől duzzadó bicepsz.)

Értékelés:
4,9 repdeső cseresznye az 5-ből!!!

2 megjegyzés:

  1. Kellenek az ilyen könyvek is, az utolsó mondattal egyetértek! ;-)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon kellemes csalódás volt ez a könyv, nem sokat néztem ki belőle :-)

    Jó, hogy nem vagyok egyedül fülledt témájú borítóktól való irtózásomban :D

    VálaszTörlés