2016. március 30., szerda

A hatezer forintos könyv

Elenaor Catton: A Fényességek
 Remekül fogunk szórakozni ma este! Elkészítem a horoszkópját!
Anna bólintott. Az arca még mindig lángvörös volt.
Minden új ismerősömnek el szoktam készíteni folytatta Mrs. Wells. Micsoda nagyszerű szórakozás lesz kideríteni, mit tartogat a maga számára a jövendő! És hoztam vacsorára egy adag pástétomot, a legjobb fajtából, amit csak kapni lehet Dunedinben. Hát nem remek?
De igen mondta Anna, és a földre sütötte a szemét.
Mrs. Wells úgy tett, mintha észre sem venné a lány zavarát.
Na már most mondta, miközben leült a díványra, és maga elé húzta a legnagyobb könyvét. Mikor is született pontosan, kedvesem?
Anna megmondta.
Mrs. Wells hátrahőkölt, és a szívére szorította a kezét.
Jaj, nem! kiáltotta.
Tessék?
Milyen borzasztóan furcsa!
Mi olyan furcsa? kérdezte Anna rémült arccal.
Magának ugyanaznap van a születésnapja, mint annak a fiatalembernek, akinek ma délután De Lydia Wells nem fejezte be a mondatot, hanem hirtelen azt kérdezte: Hány éves is, Miss Wetherell?
Huszonegy.
Huszonegy És Sydney-ben született?
Igen, asszonyom.
Benn a városban?
Igen.
Lydia Wells arca végtelen csodálkozásról árulkodott.
Nem tudja történetesen azt is, pontosan hány órakor született?
Azt hiszem, valamikor éjszaka mondta Anna, és újra elpirult. Legalábbis anyám mindig ezt mondja. De hogy pontosan hány órakor, azt nem tudom.
Megdöbbentő! kiáltotta Mrs. Wells. Meg vagyok döbbenve! Pontosan ugyanazon a napon! És talán ráadásul ugyanannál a csillagállásnál!



Az elmúlt évek legnagyobb új-zélandi könyvsikere a szerző a Booker-díj történetének legfiatalabb díjazottja.

Eleanor Catton fordulatos, hömpölygő története kerek százötven évvel ezelőtt, az új-zélandi aranyláz idején játszódik, a szigetek legtávolabbi csücskében, ahol szövevényes bűnügyre derül fény. De vajon tisztában vannak-e azzal a tettesek és az áldozatok, hogy mindez csak éppen ennél a csillagállásnál történhetett meg éppen így?

Egy sötét ügy és egy bravúros nyomozás Mars, Vénusz és a többi bolygó képviselői a kaotikus, világ végi településen: miután elolvastuk ezt a csodálatos regényt, garantált, hogy a saját horoszkópunkra is más szemmel nézünk!

Kiadó: Európa Megjelenés: április ( Kicsit elszaladt az ára, ugyanis a teljes ár, mindenféle kedvezmény nélkül tíz forint híján hatezer!!!!! forint)

27 megjegyzés:

  1. Oké, de valami 940 oldal :D Előrendelve meg azért nem annyira vészes (-20%), szerintem befizetek rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 20% kedvezménnyel 4790ft. Ez így nem tűnik soknak, de mégiscsak majd' ötezerbe kerül még így is:-) Nekem picit soknak tűnik ez az ár, akkor is ha 944 oldalas.

      Törlés
  2. Én mindenképpen szeretném olvasni, úgyhogy előrendelve lesz szerintem nálam is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tűnik le vagyok szavazva:D
      Én is nagyon szeretném olvasni, de nagyon-nagyon meggondolom az előrendelést...habár a Skandináv lottóm bármikor beüthet:D

      Törlés
  3. vagy akár Bookdepo-ról is megvehetitek angolul 3ezerért :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ez mindjárt jobb ár! :-)
      Azért kíváncsi lennék, hogy a magyar árat mi dobta meg ennyire, ha angolul ilyen baráti az ára.

      Törlés
    2. én egészen biztos vagyok benne, hogy az, hogy nagy alakú és kemény fedeles, ami szerintem egyébként teljesen felesleges

      Törlés
    3. Lehet ez lesz a magyarázat:-)

      Törlés
  4. Ha figyelembe vesszük, hogy Oravecz Nóra csudabölcs okosságai kétezer forintba kerülnek (és, gondolom, elég szellősen szedve), és mennyibe kerültek az Ulpius borzasztó könyvei, akkor nem is olyan drága.:P Ezer oldalas, Man Bookert nyert regény (Eleanor Catton a legfiatalabb díjazott), lefordítani sem két órába telhetett.
    Valószínűleg én is beruházok rá. Persze, lehet, hogy nem fog tetszeni, de az már egy más kifogáskategória, majd gyógyításképpen sírok egyet.:PP
    Amúgy minden drága. A jó tea, az egészségesebb kenyér, a kényelmes, minőségi cipő... Reméljük, a Fényességeket is minőséginek fogjuk értékelni.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen pozitív érvelésre nem is lehetne mást írni, mint hogy igazad van:-)
      És jól belegondolva nem is a könyvek, teák stb árával van itt gond, hanem a fizetésekkel, amik az árakkal ellentétben ritkán emelkednek:P

      Törlés
    2. Sajnos ez az igazság... a fizetések nem emelkednek a termékek árával. Nemhogy arányosan, hanem sehogy se.:)
      Tudod mit, csináljuk azt, hogy kéred recinek, én meg megveszem tőled, mint a régi szép időkben.:D

      Törlés
    3. :D :D :D Micsoda üzletelés, kérem.

      Törlés
    4. Há' ügyesnek kell lenni.:D

      Törlés
  5. ha egy könyv ilyen vastag, akkor vagy kiadják nagy alakban, keményfedelesen, hogy ne essen szét az első kinyitáskor, vagy kiadják kisebben apróbetűkkel, kis sortávval, puhában, egy ezressel kevesebbért. mind a két kiadásba simán bele lehet kötni, hol ezért, hol azért. ha kemény, akkor miért kemény, ha puha, akkor nem látják a betűket, olyan kicsi.
    és akkor egy kiadó próbáljon megfelelni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Se a kemény, se a puha, se a nagy, se a kicsi nem jó.:D
      A lap -és a fordítás minőségéről ne is beszéljünk, ezeknél is lehet ám kötözködni.

      Törlés
    2. Keményre és nagy betűre szavazok:D

      Törlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. meg valszeg a jogdíja se két fillér lehetett.
      bár remélem, ezért a borítóért nem fizettek sokat...

      Törlés
  7. Puhaborítós közepesen vastag könyv is megvan lassan 3700 Ft, ha ezt nézzük, akkor csak egy ezressel drágább előrendelve ez a monstrum, és hát igen, valószínűleg keményborítású, hogy ne potyogjon szét.
    Én ilyenkor mindig arra gondolok, hogy ha elmegyünk moziba, az egy 5ezres kapásból, és még benzint akkor nem is számolok rá ugye, szóval megértem, hogy ennyibe kerül.
    Mellesleg jó, hogy felmerült ez a téma, lehet, hogy érdekel ez a könyv, eddig nem figyeltem fel rá! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tudom, már uncsi, de az e-k annyi mindent megoldanak. levennék a kiadók válláról a terhet, hogy olyan könyvet rakjanak össze, amik átvészelik egyben a folyamatos nyitogatást. nem is beszélve a betűnagyságról. :D

      Törlés
    2. De a könyv-forma szerelmeseinek kell a könyv. :D Ennyi. :D

      Törlés
    3. értem én, de akkor meg a könyvszerelmes ne nyígjon, hogy kemény vagy puha, meg nagy vagy kicsi. :D

      Törlés
    4. De a könyv-forma igazi szerelmesei nem is nyígnak minden adandó alkalommal a könyvárakon ;)

      Törlés
  8. hirtelen megijedtem, hogy nincs központozás a könyvben. de van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van csak jó helyről kell kimásolni :D

      Törlés
    2. :D nekem a halálom a központozástalanság. sokan valami művészi fittyfenének állítják be, de sztem szimplán csak igénytelenség és lustaság. sokkal macerásabb egy szöveget rendesen megformázni, mint csak úgy odavetni egymás után mindenfélét, ahogy épp jön.

      Törlés