2013. május 2., csütörtök

Federica Bosco: Szerelmem egy angyal

     "Serva me. Servabo te."

Sóhajthatnánk, hogy már megint egy ifjúsági könyv, ráadásul még sorozat is. De aki szereti ezt a műfajt, abból is a kicsit komolyabb hangvételű történeteket, annak nagyon fog tetszeni!
A könyv címe kissé félreérthető lehet a mostani fantasy dömpingben… én eleinte másra gondoltam. Megnyugtatok mindenkit, ezúttal nem arról van szó, hogy egy tizenéves srácról kiderül, hogy tulajdonképpen szárnya van, de nem madár...

Mia tizenhat éves, érettségire készül, és élete legfontosabb iskolájába a Royal Ballet Schoolba szeretne felvételt nyerni. Nem Mia tehetségtelensége az akadály, hanem a rengeteg jelentkező na meg a tandíj, ami még egy ösztöndíjjal is igen csak drága, amit Mia anyukája Elena nem tud előteremteni. 

A fiatal lány amúgy sem könnyű életét nehezíti, hogy elvált szülők gyereke, akinek illik jó képet vágni apukája új családjához, na és anyukája új választottjához is. Ráadásul legjobb barátnője, Nina testvérébe szerelmes már kislánykora óta. Patrick a királyi haditengerészet kadétja maga a tökély, Mia pedig csak álmodozni mer a nála három évvel idősebb fiúról.

Nagyon klasszul lett ez a történet összegyúrva!! És annyira tetszett, hogy Mia átlagos lány, de  el tudjuk képzelni, hogy akár a szomszédunk legyen, de ugyan akkor nagyon is felnézünk rá a kitartásáért, a humoráért, hogy annyit dolgozik az álmaiért. Miközben egy tökéletes lány képe formálódik a lapokon, azt is elkönyveltem, hogy szerencsére Mia nagyon is tudja hozni a kamasz formát, vagyis nem nehéz veszekedni az anyukájával, ha kell füllent, és lóg a suliból, miközben Patrick egyre közelebb kerül hozzá, de Mia csak barátságban mer reménykedni.
És bár Ninával nincsenek egymás előtt titkaik, az is kiderül, hogy az ember mennyit változhat rövid idő alatt, és teljesen át tud értékelődni a fontossági sorrend.

Ahogy halad a történet egyre inkább éreztem, hogy komolyodik ,komorodik a sztori. A legvégén rendesen kétségbeestem, és sajnos ahogy lenni szokott várni kell a következő részre, amiben Mia szerintem igazán ki fog majd bontakozni.

Minden szereplőt megszerettem valamiért, egyedül Patrick maradt számomra kicsit rejtély. Nagyon keveset tudunk meg róla, olyan képlékeny figura, nem igazán tudtam sehová sem sorolni.

Mindent összevetve, egy értelmes, szerethető sorozat első darabja a könyv.

A következő rész-Vigyázz rám, angyal! -várhatóan októberben jelenik meg.

Értékelés:
5 balerina cseresznye az 5-ből!!! 

20 megjegyzés:

  1. Huh en most olvasom a konyvet es imadom! Letenni alig birom,mar mar a.vegen tartok! Nem.birtam ki hogy ne olvassak a vegebe es attol tartok,hogy ha jol lattam,Patrick...meghal,igaz!:'( Nagyon nem lenne szep befejezes vagyis ennek az elso resznek,mert akkor ni lesz a kovetkezi reszben?? Az irono ott vajon mit akar majd? Es ami a legfontosabb,niert jelenik meg olyan sojara a masodik resz??:(

    VálaszTörlés
  2. Uramisten imádom!!:) most olvastam ki,és hát,mit ne mondjak... Bőgtem a végen:( Anniyira kiváncsi vagyok vajon hogy fog folytatódni... Jaj miért jelenik meg olyan sokára??;(

    VálaszTörlés
  3. Kedves Névtelen 1:Szerintem nem kellett volna a végére lapoznod....és én nem árulok el semmit!!!! :-)

    Szerintem a második rész egyértelmű, hogy Mia-ról fog szólni.

    Kedves Névtelen 2: Én is nagyon szeretem!!! és sajnos várnunk kell a folytatásra.:-(( Ez van.

    VálaszTörlés
  4. Most olvastam ki es csak annyit tudok mondani hogy Hűha....ennel szebb konyvet meg eletemben nem olvastam,alig tudtam letenni .es a vegen en is sirtam...en is alig varom mar a folytatast.a cime alapjan nem igazan akartam elolvasni de nagyot csalodtam,de persze pozitivan.MINDENKINEK ajanlom ezt a fergeteges konyvet:-)

    VálaszTörlés
  5. kedves Névtelen- Örülök, hogy tetszett a könyv, én is pityeregtem a végén :-(
    Sajnos a folytatásra picit várni kell, de annyi baj legyen.

    VálaszTörlés
  6. Most olvastam ki ezt a könYvet en is balerina vagyok es nagYon tetszett. Pont majdnem úgy ir rólunk mint ami a valóság! Nagyon várom a következő részt,es remenykedem benne hogy Patrick visszatér. Gratulálok imádtam!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Balerina- örülök, hogy tetszett a könyv, már csak a szakmai részek miatt is:-)) Én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy Patrick hogyan tud majd Mia életében részt venni.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Névtelen Balerina,
    Ha tetszett, olvasd el a Hol késel hercegem című könyvet is. Egy balerináról szól, sérülésről, küzdelemről, szerelemről. Igasz kicsit idősbb, már felnőtt lányról íródott a történet, de nagyon szép. Egyik kedvenc könyvem. Ígérem, tetszeni fog.
    Amúgy a fenti konyv is nagyon jó. Anyaszemmel olvastam, mert van egy 18 éves kamasz lányom, de nekem is tetszett. Várom a folyatatást.

    VálaszTörlés
  9. Úristen! életem legjobb könyve! DE mér csak októberben jelenik meg? ááá nem bírom kivárni ;(

    VálaszTörlés
  10. Kedves Névtelen- hasonlóképpen éreztem mikor megtudtam, hogy mennyit kell még várni:-( De sajnos ez van, de legalább lesz következő rész is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En is imadom a konyvet bar meg a nyaron olvastam ki,de meg mindig nagypn izgat h mi lesz Miaval...Na meg ez az angyal dolog kisse bezavart es a vegen csak ugy felneztem es ezt hajtogattam magamban:Mi van??? Na epp ezert ugy gondolom h ez cdak egy kis izelito volt az egesz tortebetbol es csak nost fog jonni igazan a java. Mar nagyon varom az oktobert :) Amugy ez hany reszes lesz?

      Törlés
  11. Egyszerűen nem tudtam letenni a könyvet, magával ragadott a történet. A végén legördültek a könnycseppek, még nem olvastam ehhez foghatót. Nagyon várom a folytatást!

    VálaszTörlés
  12. Kedves Névtelen olvasók:-)

    Engem is meglepett ez az angyal dolog, bevallom elsőre nem erre számítottam, de ahogy lentebb írta is az egyik olvasó, szerintem is a mostani részben derül ki majd még inkább minden!!
    Úgy emlékszem, hogy trilógia lesz, de 2. rész már biztosan lesz, és alig várom, hogy október legyen:-)))

    VálaszTörlés
  13. Számomra meglepő volt ez a könyv, nem számítottam fantasy-re, mert olvasás előtt elolvastam itt a véleményeket (tudom,tudom,nem kellett volna), de egyáltalán nem lőttem le vele a lényeget, mivel arra készültem, hogy Patrick meghal és nagyon örülök, hogy nem így lett! A személyes csalódásom a Nina nevű karakter, többször nyitogatta a láthatatlan bicskát a zsebemben, és nagyon remélem, a következő részekben az író igazságot szolgàltat Miának vele kapcsolatban (is). Egyébként teljesen más volt az érdeklődési köröm olvasnivaló szempontjából, ezt a kötetet ajàndèkba kaptam, de màr làtom a párhuzamot az én életem és Miáé között, valamint az ajándékozó célját is, így mindenképpen tovább olvasom! :) Jó olvasást mindenkinek,
    Egy kétgyermekes családanya

    VálaszTörlés
  14. Imádom ezt a könyvet!!:) nem tudjak mi a címe a 2. résznek?

    VálaszTörlés
  15. Kedves Kyra!

    Vigyázz rám angyal! lesz a címe, és még ebben a hónapban megjelenik, 22.-e környékén.

    VálaszTörlés
  16. a 3. resz mikorra varhato???

    VálaszTörlés
  17. Sajnos nem tudok neked konkrét dátumot írni. Ha valamit megtudok megosztom itt a blogban. A 2. részre is elég sokat kellett várni, kétszer is módosult a megjelenés, szóval ha lenne is dátum, nem 100%.

    VálaszTörlés
  18. Tudja mar valaki hogy mikor jelenik meg a 3.resz.

    VálaszTörlés
  19. Erről sajnos nekem semmi infóm nincs. Ha lesz valami kiteszem ide a blogra!!!

    VálaszTörlés