2013. december 2., hétfő

James Dashner: Az Útvesztő


Az Éhezők Viadala óta vágytam valami hasonló történetere, talán még a Tiszták is ide sorolható.

Az Útvesztő sok jó értékelést kapott, úgyhogy gondoltam nekem is tetszeni fog.

Tény, hogy nagyon gyorsan olvasható a könyv, szinte minden oldalon történik valami.

Csupa homály és rejtély. Thomas  tizenéves, egy sötét liftben ébred. Tudja, hogy mi a neve, hogy van családja, tudja mi az a mozi mi az, hogy otthon- mégis ezek inkább csak érzések mintsem biztos tudás.

A lift hamarosan kinyílik, és tulajdonképpen egy zárt térben, egy kertben találja magát, körülbelül ötven másik fiatal fiúval együtt, akik a helyet Tisztás -nak hívják.
(Ami már az elejétől kezdve zavart, hogy Thomas akármit is kérdezett mindig lehurrogták, mondván örüljön, hogy él stb. idegesítő volt, hogy ezzel mintegy fokozva az izgalmakat sötétben tapogatózunk, de ennek a történet szempontjából szerintem nem volt értelme!! )

Valami oknál fogva a bezárt fiatalok sok új kifejezést találtak ki- ennek sem láttam sok értelmét. Például nem nagyon dobta fel a sztorit, hogy a kertészeket ekéseknek keresztelték át az újonnan érkezőket pedig Zöldfülnek.

Ami viszont végig foglalkoztatja az olvasót, az az, hogy miért is kerültek ide ezek a gyerekek, - egy hatalmas kőfallal körülvett kertbe, ami éjszakára bezárja a kapuit, napközben a falon túl pedig csak útvesztők vannak szörnyekkel megspékelve. Miért vadásznak rájuk folyamatosan az útvesztőben lévő szörnyek? Miért kapnak enni, ha előbb-utóbb úgyis meghalnak?

A történet szerint mire Thomas megérkezik a Tisztásra a legidősebb fiú már két éve van a helyen, ez idő alatt nem sikerült kijutni, és tulajdonképpen semmire sem jöttek rá.

Thomas és egy  a fiúk közé érkező lány, Teresa vet véget a két éve tartó mondhatni normális rendnek, ugyanis a két újonc igazi láncreakciót indít el.

Nekem már a történet legelején leesett a tantusz, vagyis, hogy mi is  ez a hely. Miért vannak ott, és mit kell tenniük. Az viszont nekem sem volt egyértelmű, hogy mi lehet a falakon túl.

A fiatal, tizenéves korosztálynak ez a könyv, ami egy trilógia első kötete, igazi csemege lehet, a gyors , pergő cselekménnyel és izgalmakkal. Thomas nekem nagyon szimpatikus szereplő.  

Értékelés: 4 Útvesztős cseresznye az 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése