2020. január 17., péntek

Paula McLain: Szerelmünk romjai

Bár a szerző A párizsi feleség könyvét 2012!!-ben olvastam, nagyon is erősen élt bennem a történet, így nem volt kérdés, hogy sort kerítek egy újabb adagra Hemingway életéről. Nem is tudom mit vártam, már maga a cím sem túl biztató.
Mondhatni egy újabb feleség (újabb) szenvedései elevenedik meg a lapokon. Hemingway feleségeinek a kezdeti lángolás (és öröknek hitt szerelem) után a mellőzöttség, és a szenvedés jut a híres író mellett.

Martha Gellhorn hasonlóan tehetséges mint Ernest, de hiába okos és talpraesett nő  Hemingway kezeiben gyenge báb lesz.
Az egész könyv alatt rettentő mérges voltam Marthara hiszen egyedül is bármire képes, mégis Ernest-től teszi magát függővé, legyen szó bármiről. Igazán kivételes nő volt Martha, nem egy átlagos háziasszony típus. Készakarva kereste a kihívásokat és a veszélyt.

Duplán szenvedhetünk, hiszen a második világháború adja a rémes díszletet a szerelmesek csatájához.
Ebben az időben jelenik meg az Akiért a harang szól, Hemingway tarol vele. (Olvastam, és tetszett.)
Egyébként a karrier nő és férfi szemszögből ábrázolva nagyon is mai téma. Hiszen még ma is ott tartunk, hogy a nőknek maximum egy tisztességes állás és szakma lehet vágyaik netovábbja, még a férfiaknak jár a karrier. És nem kérdés kinek kell feláldoznia álmait társa karrierjének oltárán. Természetesen önként és dalolva.

Azt nem írhatom, hogy csalódás volt a könyv, de azt hiszem a A párizsi feleség valahogy jobban megfogott. Lehet az író szerelmi életének már ismert forgatókönyve miatt nem éreztem, hogy meglepetés érhet. Nem hiszem, hogy egyhamar fogok olvasni Hemingway életéről. Magánemberként rettentően nagy csalódás ő nekem. Persze tudom én, hogy nem őt kell szeretni, hanem a műveit.

A könyv nagyon igényes, kemény fedeles, védőborítóval. Öröm volt kézbe venni.

Értékelés:
3 választott cseresznye az 5-ből!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése