2020. május 29., péntek

Ébredj William!

John Williams: Stoner

"Úgy éreztem, ebből semmi más nem sülhet ki, csak kényelmetlenség magának és boldogtalanság nekem."


Hogy mire és miért vártam öt évet? ( Ekkor jelent meg nálunk  magyarul a könyv) fogalmam sincs.
Ráadásul három évvel ezelőtt szülinapi ajándékként meg is kaptam a könyvet.

Egy vasárnap este elkezdtem olvasni és azt vettem észre, hogy nem eresztem. Pedig mostanában tele a fejem mindenfélével, nehezen tudok időt és főleg figyelmet szánni az olvasásra.
Valami varázsa biztosan van a könyvnek, pedig tényleg csak egy átlagos, hétköznapi ember életét meséli el a szerző.

Talán azért ilyen népszerű a kötet, mert őszinte, és mert az olvasó azonosulni tud William Stoner figurájával. Mindenki egyedinek, különlegesnek képzeli magát, és úgy gondolja járna neki, hogy különleges, érdekes élete legyen. Izgalmas, fordulatos, tele minden jóval a szív és a száj számára. Aztán ahogy öregszünk rá döbbenünk, hogy tucatnyi rohangál belőlünk a világban...
Stoner rokonlélek. Mindannyiunk kedves ismerőse. Neki sem jutott izgalom, csillogás. Felvillanó boldogság. Sok megalkuvás, beletörődés. Hogy nem lehet mindig, mindenen változtatni, újrakezdeni. Néha hagyni kell, hogy történjenek velünk a dolgok.

Minden hétköznapi hozzávalót felvonultat a szerző, talán ezért is annyira életszerű Stoner figurája. A zord gyerekkor, a szülők, akik szinte idegenek a számunkra. A mesés karrier helyett egy fix állás, ami a régi álmunk halvány körvonala csupán. Szerelemnek hitt, indult érzések, hogy aztán a jól ismert klisés házasságtörésig fajuljon a nagy szerelem. Az öröm, hogy van kinek tovább adni valamit magunkból, és a bánat, hogy a gyerekünknek sem biztosíthatjuk a pazar jövőt.


Aki tudja melyik filmbe hangzik el  a bejegyzés címe az kap egy szép piros, virtuális cseresznyét :-)

Értékelés:
5 Egyedi hópehely az 5-ből!!!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése