2024. október 15., kedd

Heather Fawcett : Emily Wilde atlasza a másvidékről

 


Na kérem szépen, idén májusban!! olvastam a sorozat első részét és máris itt a folytatás. (Ez igazán dicséretes, hiszen nagyon sok sorozat el lesz kaszálva az idők folyamán, vagy éppen éveket kell várni a folytatásra.)

Aki olvasta az első részt, annak nem árulok el nagy titkot, hogy még több izgalom, tündér, tündérajtók és kövek, vagyis sok kaland vár ránk. Emily és Bambleby professzor mellé kapunk két új (remek) szereplőt, Emily unokahúga, és egy tudós kolléga Rose személyében.

Ezúttal Ausztriai kiruccanást terveztek a szereplőink. A könyv cím alapján nem nehéz kitalálni, hogy Emily ezúttal egy atlaszt készül megírni, amelyben tündérbirodalmak és azok ajtóit hivatott bemutatni. Közben két eltűnt tudóst is keresnek... Hozza az első rész színvonalát, sőt a szerző remek érzékkel adagolja a még többet mindenből; legyen az szereplő, belső sztori, tündérek világa, humor.

Imádom, hogy minden karakter alaposan ki lett dolgozva, nemcsak egy elnagyolt, töltelék figura a történetben. Zseniális ahogyan a karakterek megnyílnak, megismerjük őket.

"Egy veszélyekkel, éles szélekkel és mély árnyakkal teli világ bontakozott ki előttem, és tudományos ismereteim ellenére csak egy halandó ember voltam, akiben semmilyen varázserő nem lakozott."

Bambleby még mindig veszélyben van, mostohaanyja nem adta fel az üldözését. Így nem csoda, hogy zsúfoltra sikerült ez az etap is.

A megannyi veszély, harc, kaland ellenére sem lett elaprózva ez a rész sem.

Saját magamon is teljesen ledöbbentem, hogy mennyire beszippantott ez a világ. Az első rész bejegyzésében már említettem, hogy a fantasy történetek teljesen hidegen hagytak korábban, és fogalmam sincs, hogy Fawcett mennyire eredeti, vagy új ebben a műfajban, de nem igazán érdekel. Engem levett a lábamról, pompás világot teremtett. A lábjegyzetek még inkább növelik bennünk azt az érzést, hogy egy logikusan felépített fantáziavilágba lépünk, ahol igenis helye van minden koboldnak, klurikónak, és rémnek. Tudtátok például, hogy a rémek test nélküli tündérek? Ugye, hogy nem?


Élveztem minden egyes sorát, és elárulom, hogy lesz harmadik rész is.

Értékelés:

5 Rémes cseresznye az 5-ből!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése