2012. július 24., kedd

Carol McCleary:A gyilkosság alkímiája

        Nem túl gyakran olvasok krimit,mert nem szeretek félni.Hogy akkor miért olvastam el mégis,ezt a könyvet? Mert Elizabeth Jane Cochran vagyis Nellie Bly egy valós személy volt,valóban oknyomozó riporter volt és tényleg képes volt magát elmegyógyintézetbe záratni , csakhogy hiteles cikket írhasson arról,hogy milyen borzalmas körülmények között tengődnek az intézet lakói.
Szóval Bly kisasszony nem idegenkedik az őrültségektől,a könyvben is olvashatunk jó pár merész húzásáról,amit  szerző lábjegyzetben kiegészít érdekes információkkal is.
Nemrég egy ismerősöm azt mondta,hogy én olyan harcias típus vagyok...a könyvet olvasva azon gondolkodtam,hogy akkor Nelllie mi? Vakmerő volt az egyszer biztos.És néhol bizony rendesen féltem olvasás közben,filmbe illő jelenetektől sem mentes a sztori,aminek komolyságát Nellie humora oldja,baromi jó beszélőkéje volt,hihetetlen szarkazmussal megáldva.
És ha Nellie lehengerlő személyisége nem lenne elég akkor választhatunk,Verne,Oscar Wilde,vagy éppen Louis Pasteur között,hogy kivel szimpatizáljunk.

Ha még nem fáradtunk el akkor hamarosan olvashatjuk a szerző másik Nellie Bly könyvét Gyilkosság illuziója címmel. Ez még izgalmasabbnak ígérkezik hiszen Nellie nem kevesebbre vállalkozik,minthogy  felvegye a versenyt Phileas Foggal és 80 nap alatt megkerüli a földet.(vonattal,riksával,hajóval és gyalog)
Kevesen tudják,hogy róla mintázták Lois Lane-t  Superman kedvesét.

57 évesen halt meg,egy tüdőgyulladás következtében.

A könyv borítója nekem nagyon tetszik,az apró betűk már nem annyira,számomra elég szemfájdító volt az olvasás.És sajnos találtam jó pár nyomdahibát is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése