2013. február 8., péntek

David Foenkinos: Nathalie második élete


Mivel sosem nézem meg hány oldalas egy könyv,így ezúttal is meglepődtem,hogy a kis könyvecske mindössze 211oldal és ebbe bele kellett férnie két életnek is.

A könyvnek több furcsasága is van,a stílusát leginkább úgy jellemezném,hogy olyan mint amikor egy ismerőssel összefutunk,és leülünk egy kávé mellé.Az illető mesél,mi pedig mintha filmet néznék pereg előttünk a cselekmény.Ilyesmi ez a könyv is.Egy felesleges szó,vagy idő húzás sincs benne,tő mondatok,lényegre törő fogalmazás.Mozaikok,villanásnyi jelenetek,mégsem érezzük úgy,hogy kevés,vagy ,hogy ki lenne húzva a szövegből,vagy meg lenne kurtítva a történet.

Nathalie megismerkedik a férjével,udvarlás,szerelem,házasság,boldog de nyugodt hétköznapok. Egy fatális véletlen,baleset ,és Nathalie máris özvegy...

Aztán gyász, a bezárkózás a hiába valóság érzése... Nathalie csak látszólag él...egy rámenős szerelmes főnök,aki mellesleg nős...egy kolléga aki nemhogy nem rámenős de szinte tutyimutyi....csókok,adok-kapok..vacsorák és Nathalie kezd újra élni,érezni...persze ez sem megy simán.

"Vannak nagyszerű emberek akikkel rosszkor találkozunk.És vannak emberek,akik attól nagyszerűek,hogy jókor találkozunk velük."

Nekem mindig furcsák azok a könyvek amiben nő a főszereplő és  férfi a szerző.
Kicsit untam azt ,hogy minden Nathalie szépsége körül forog,unásig ismételve,hogy ilyen szép,meg olyan gyönyörű,elég lett volna egyszer leírni,nem vagyok gyagya. Ahogy az is unalmas volt,ahogy Markus csúnyaságát, teszetoszaságát felnagyította,kihangsúlyozta. Ilyenkor mindig dühös vagyok,mert ezek a megállapítások azt sugallják,hogy aki tetszetős az egyben jó és kedves és értékes,aki pedig kevésbé tetszetős az csakis érzelmileg infantilis,buta,és rossz ember lehet.
A szerzőnek el kellene engednie ezt a buta sztereotípiát és jobban megismerkedni az emberekkel,meg fog lepődni,hogy nem úgy van ahogy ő gondolja!!!
A környezetemben találtam példát arra,hogy egy jóképű férfi is lehet visszataszító ,buta és felszínes,és kevésbé jóképű ,átlagos kinézetű férfi társa pedig előzékeny,jó humorú és kedves!! Mellesleg az előbbivel sosem találtam témát,utóbbival órákig tudtam beszélgetni.

Visszatérve a könyvre,nem volt rossz,de voltak benne olyan dolgok amik eléggé lelomboztak és ártottak az összképnek.

Értékelés:
3,9 cseresznye az 5-ből!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése