2013. február 2., szombat

Ruta Sepetys:Árnyalatnyi remény

 
  "Elhurcoltak minket.1941.június 14-én."

A Litvánaiai ,Lina szemén keresztül élhetjük át egy diktátor szörnyű bosszúját.Egészen Szibériáig tart az út. Anyja és öccse jelenti az egész világot,apját munkahelyéről viszik el kettészakítva a családot.Lina fáradhatatlanul írja a leveleket,készíti a rajzokat,hogy mindent el tudjon mesélni apjának.

A könyvben Lina visszaemlékszik arra mikor még kerek volt világ,az ünnepekre, a hétköznapokra.Mikor egy szelet kenyér,vagy egy kád forró víz természetes része volt a mindennapjainak. 



"Becsuktam a fürdőszobaajtót,és megpillantottam az arcomat a tükörben.Sejtelmem sem volt,milyen gyorsan megváltozik majd,elhervad.Ha tudtam volna,alaposabban megnézem a tükörképemet,és az emlékezetembe vésem.Több mint egy évtizedig ez volt az utolsó alkalom,hogy tükörbe néztem."

Olvasás közben sokszor rácsodálkoztam a számomra természetes dolgokra,ha fázunk felveszünk egy meleg pulóvert,ha elfáradtunk puha ágyba bújhatunk,és annyit eszünk és annyiszor ahányszor csak akarjuk.
Most a könyvet olvasva elborzadtam,hogy millióknak kellett minden nap megszenvednie egy darab száraz kenyérért,melegről,ágyról csak álmodhattak.
Becslések szerint Sztálin több mint húszmillió ember életét vette el!!Az ember épp ésszel fel sem fogja mennyi életet,családot jelent ez,akik távol az otthonuktól sokszor évtizedekig sínylődtek munkatáborokban,naponta veszítve el családtagjaikat,barátaikat.

"A szívemben elültettem a gyűlölet csíráját,és megesküdtem,hogy szárba szökken,hatalmasra nő,és megfojtja őket."

Bár a szerző karakterei kitalált figurák,tudjuk,hogy milliók sorsa helyett írt le egyet! Túlélők segítették történetükkel a szerzőt. Dr Szamodurov valós személy volt aki rengeteg ember életét mentette meg az utolsó percben.
A történet nagyon erős,hatásos és Linaval könnyű azonosulni,az okos és tehetséges lány rajzaival tudja feldolgozni mindazt amit családjával együtt át kellett élnie a földi pokolban.


Mikor ezt a könyvet megkaptam megígértem az ajándékozónak,hogy neki ajánlom a bejegyzést ,úgyhogy Kedves @Bozs! Köszönöm a könyvet,bár nem egy felhőtlen utazás volt,minden esetre egy csodálatos történet.

Értékelés:
5cseresznye az 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése