2013. július 8., hétfő

Díj + 10 kérdés

Miamona volt oly kedves és meglepett egy díjjal:-) Ezúttal nem elég csak örömködni és nézegetni a díjat kérdésekre kell válaszolni, mi több majd nekem is ki kell  találnom ugyan ennyit másik szerencsés (?) tíz bloggernek.





A szabályok:

  • Jelöld meg azt a kedves bloggert, akitől a díjat kaptad.
  • Válaszolj a neked feltett 10 kérdésre.
  • Nevezz meg tíz embert, akinek szívesen továbbadnád ezt a díjat.
  • Tegyél fel te is 10 kérdést, ami érdekel a díjazottakkal kapcsolatban.
  • A tíz jelölted blogján jelezd, hogy díjat kaptak.
 És a kérdések:


1. Ha egy már létező könyvcímmel kéne kifejezned ki vagy, milyen vagy, melyik lenne az?

Egyszer az életben.

2. És az életed jelenlegi szakaszának milyen fejezetcímet adnál?

A lányok olykor harapnak.

3. Hogyan fejeznéd be a mondatot: Amikor olvasok, ...?

...egy másik életet élek.

4. Próbáltál már a környezetedben élő anti-olvasó embert "megtéríteni?" Ha igen, milyen eredménnyel? Ha nem, miért nem?

Szándékosan nem, véletlenül már többször is sikerült:-) Nem vagyok nagy kampányoló értetlenkedem ugyan, de elfogadom ha valaki nem szereti a betűket, tukmálni pedig végképp nem szoktam senkire a szenvedélyem.

5. Tegyük fel, hogy beszabadulhatnál a világ legnagyobb könyvtárába/ könyvesboltjába, ami mondjuk olyan nagy, hogy csak nézelődve is akár hetekig el lehet benne bolyongani. Szisztematikusan mennél, vagy csak röppennél virágról-virágra?

Én a röpködős fajta vagyok, mindent és lehetőleg egyszerre szeretnék látni, érezni.

6. Általános közvélemény, hogy az igazi könyvmolyok sokkal befelé élőbbek, vagy akár antiszociális hajlamokkal rendelkeznek. Ezzel mennyire értesz egyet? Te magadat milyennek látod ilyen szempontból?

Ez nagyon jó kérdés!! Mostanában veszem észre magamon, hogy antiszocális vagyok, egyre inkább elvagyok társaság nélkül, sőt idegesít a sok ember!! Pedig régebben szerettem ha sok ember vett körbe.
Ady Endrét idézve:

"Sem utódja, sem boldog őse
Sem rokona, sem ismerőse
Nem vagyok senkinek,
Nem vagyok senkinek."


7. Ha azt mondom olvasás, milyen érzelmek jelennek meg benned?

Csupa jó:-))) Ha könyvet veszek a kezembe, nekem az olyan mint ha a saját szigetemre utaznék egy kis időre, homokos tengerparttal, egy finom csokival, egy jó masszázs együtt véve.

8. Tudsz mondani olyan olvasási élményt, ami elsősorban az olvasási helyszín, vagy körülmény miatt maradt emlékezetes?

A Manderley- ház asszonya - nyáron olvastam teljesen egyedül voltam otthon, kiültem a teraszra a virágok közé, a kutyám a lábamnál feküdt én pedig szó szerint a Manderley - ház kertjében kóboroltam, mikor úgy másfél órás folyamatos olvasás után felnéztem, szó szerint meghökkentem, hogy miért itt vagyok, miért nem ott???

9. Mit éreznél, ha a blogod, technikai okok miatt, egyik napról a másikra, úgy ahogy van eltűnne? Kétségbeesnél vagy legyintenél, hogy nem baj, szép volt, amíg tartott? 

Ó..hát ezt még elképzelni is szörnyű... ragaszkodom hozzá, nem hiszem, hogy még egyszer olyat tudnék írni amit ugyanígy tudnék szeretni.

10. Van kialakult rituáléd egy blogbejegyzés megszületésekor? Például először kigyűjtöd melyik idézeteket akarod használni, pontokba szeded miről akarsz írni, vagy csak úgy jön, aminek jönnie kell?

Konkrét rituálém nincs... ha érzem, hogy nincs ihlet akkor nem szoktam erőltetni az írást... csend legyen körülöttem az fontos. Én olvasás alatt mindig fecnizem a jó mondatokat, szeretek a könyvekből idézni, szerintem nagyon jól át tudja adni egy -egy könyv hangulatát, stílusát egy-egy idézet.
Elég kaotikus vagyok, úgy íróm le a az élményemet, véleményemet egy könyvről ahogy jön, nem vagyok valami  pedáns ilyen téren, csapongok meg ilyesmi.


Hogy kiknek adom tovább adom a díjat azon még gondolkoznom kell,:-)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek a válaszaid, megérte feltenni a kérdéseket! :) "A lányok olykor harapnak", ez a kedvencem!:D csapongj csak! Mi veled csapongunk. :)

    VálaszTörlés
  2. Miamona: :-)))) Jó kérdésekre, csak jó válaszokat lehet adni:-)

    A lányok olykor harapnak -csak őszinte voltam:D

    VálaszTörlés