2013. november 8., péntek

Maria Semple: Hová tűntél Bernadette ?



Nem mondhatom, hogy a borító fogott meg.. egy nap mikor könyvesboltban sétálgattam a kezembe akadt, leültem, beleolvasgattam és azt vettem észre, hogy abba sem akarom hagyni...így kénytelen voltam kifizetni, hogy haza is vihessem.

 Hóbortos, furcsa egyveleg egy családról, zseni anyukáról, okos gyerekről, munkamániás apukáról.
A könyvben, mint az életben , őrült kavalkád egy - egy nap, hét. Mindenki mindenkivel levelezik, telefonál, üzenetet hagy. Így fordulhat elő, hogy ebben a könyvben megszólal hajóskapitány, FBI ügynök, iskola igazgató, és még a kertész is. A család otthona pedig nem más mint a Tárt Kapu Katolikus Leányiskola.


A legeslegjobban Bernadette nyíltsága, szókimondása tetszett, és az, hogy bármit is követeljen tőle a társadalom, a sznob szomszéd, vagy éppen az ilyen – olyan szülői közösség , Bernadette nem tagadja meg önmagát, csak halad a saját útján.


"Seattle az egyetlen város, ahol ha szarba lép az ember azon imádkozik, istenem, csak kutyaszar legyen."


Mind maga a történet,  és a szereplők is  mondhatni furcsák, mégis Bernadette személyébe magamra ismertem, igaz nem vagyok zseni építész, kreativitásom nulla, mégis ahogy környezetéhez viszonyult, ahogy gondolkodott a társadalmi elvárásokról, az teljesen engem igazolt.  Megnyugodtam  hogy nem vagyok én annyira borzalmas ember amiért nem tülekedem azért, hogy  a gyerekem iskolai életének minden pillanatában részt vegyek.

 Nem szeretnék az "Örökzöldet minden parkba" vagy éppen a "Szülőkkel palacsintázunk" közösségi mozgalom  szerves része lenni. És egyáltalán nem érdekel, hogy más szülő hogyan neveli a gyerekét, gyalog avagy kocsival érkezik -e a csemete az iskolába, és az sem érdekel, hogy vajon, hasznosan töltik- e a hétvégét? Miből élnek? És hány szobás a lakás? 
Úgy vettem észre a valós életben is, hogy az emberek kíváncsisága határtalan, főképpen ha nem saját magunkról, hanem másról van szó!!!

Mindezek az általános és hétköznapi dolgok furcsán, de nagyon humorosan jelennek meg a lapokon. 
Többek között a karrier és család dilemma is ki lett vesézve, ahogy a gyerekvállalás, és egy beteg gyermekért való aggódás is. Mindez olyan remek színes köntösben, és szokatlan helyszíneken, hogy egyszerűen sajnáltam ahogy fogytak lapok, a végtelenségig olvastam volna még.

Zseniális, eredeti, szívhez szóló, humoros, és minden jót el lehet mondani róla, amit csak eddig könyvről el lehetett. Ezúttal a könyv borítón szereplő ajánlók sem túlzóak!!

Értékelés:
5 furcsa cseresznye az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése