2015. június 21., vasárnap

Harmath Artemisz: Esküdj! Amit egy nőnek feltétlenül tudni kell

 
"Fontos, hogy ne csak egy épület homlokzata alapján válasszunk templomot."

Manapság könyvek, folyóiratok, és cégek tucatjai foglalkoznak az esküvő témakörével. Sőt kiállítást is rendeznek! A lufiktól kezdve a menyasszonyi csokron át, egészen a helyszínig profik tömege áll rendelkezésre, hogy a tökéletesre tervezett nap szép (és drága) emlék legyen.

Már jó ideje nem vagyok célközönség, de ezen a kis könyvön megakadt a szemem. Kis mérete ellenére átfogó képet nyújt a teendőkről. Tanácsadó, és útmutató könyv, mely a jegyességtől kezdve öleli fel a teendőket, egészen a nászajándékig.

Nagyon aranyos és humoros illusztrációval találkozhatunk a könyvben, ami Horváth Ildi keze munkája. A szerző Dr. Tátrai Zsuzsanna néprajzkutatót is segítségül hívta, így a praktikus tanácsok mellett a hagyományokról is olvashatunk.


Ha barátnőnk, kedves ismerősünk, rokonunk tervezgeti az esküvőjét, remek ajándék lehet ez a kis kötet. Az alapvető tudnivalók lehetséges akadályok felsorolása egy biztos alapot ad, mielőtt bárki belevágna a nagy nap szervezésébe.
Akár szakember segítségét kéri, akár magánakció keretében zajlanak majd az előkészületek.

Vicces és tanulságos anekdoták olvasásával iktathatunk be némi pihenést. A héliumos lufi esete igazán figyelemreméltó a tanulságos kategóriában. Ahol nem kevesebb mint két millió forintos gyűrű lebegett el örökre...

Részt vettem esküvőn vendégként, voltam menyasszony, voltam koszorúslány. Voltam vidéki sátras lagziban, éttermes lagziban, gazdag lagziban ahol a nászajándék egy pompás ló volt, amit be is mutattak a násznépnek.
És előfordult, hogy a lakodalom annyira nem kötött le, hogy inkább elmentem cseresznyét szedni a koszorúslányruhámban a párommal.
Ebben a lagziban történt az is, hogy a templom ajtó magas küszöbén ruhámra rálépve, hangos döngéssel elterültem a templom előterében.

A párom pedig a segítségnyújtás helyett őrült vihogásban tört ki...

Szóval az esküvő mindenképpen szép emlék, akár a sajátunk, akár csak vendégek vagyunk. 

De azt tapasztaltam minél inkább túl van szervezve, meg van koreografálva annál jobban feszeng mindenki.

Ha sajátunkat szervezzük (szerintem) ne tegyük mi magunkat felesleges kiadásnak és stressznek. Nem kell, hogy a díszkavics színe harmonizáljon a szalvétával, és az asztaldísznél fontosabb a finom étel.

Sokkal fontosabb, hogy a násznéppel együtt jól érezzük magunkat, mintsem, hogy azon aggódjunk, hogy még csak délután három óra, de már kókadozik a teremdíszítéshez felhasznált tucatnyi virág.
Lehet esküvőt akár egy évig is tervezni, de minek?? Három hónap alatt is össze lehet hozni.
Persze az akinek az okoz örömet, hogy hatszáz helyszínt nézzen meg, nyolcszáz minyont kóstoljon végig, és negyven tiarát próbáljon fel, annak jó szórakozást!


Értékelés:
5 lakodalmas kutya az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése