2011. november 23., szerda

Jussi Adler -Olsen :Nyomtalanul


Egy sorozat első darabja a könyv,a Q -ügyosztály esetei alcímet kapta.
Bevallom nekem egy darabig sokkal izgalmasabb volt a történet a krimiszál nélkül is.Carl nyomozó nem véletlenül kapta meg a Q -ügyosztály vezetését-egy korábbi ügy miatt a főnöke jobbnak látja egy pincébe száműzni a férfit,ahol évek óta félretett de nem megoldott ügyek porosodnak.Egy segítőt is kap Assad személyében, akit takarítani és kávét főzni segít Carlnak.
Hosszas keresgélés után a páros egy eltűnt politikusnő ügyével kezd foglalkozni,nem is sejtve,hogy az ügy nem is lehetne aktuálisabb.

Azt hiszem,hogy bár ez még csak az első rész,de máris megkedveltem ezt a sorozatot.
Carl nagyon szerethető figura,akinek munkáját volt felesége hajmeresztő ötletei színesítik,Assadról pedig hamar kiderül,hogy sokkal több dologhoz is ért,nemcsak a kávéfőzéshez.
Mostanában kezdek rájönni,hogy nem is a krimik vége a lényeg-amit kitaláltam olvasás közben,hanem az odavezető út.
Ha kellően izgalmas,fordulatos akkor az olvasó el is felejti,hogy már rég rájött ki a gyilkos.Ha pedig olyan főszereplőket kapunk akik kellően bátrak és szerethetőek akkor az olvasót már meg is fogták.
A szerzőnek mindez sikerült! Én aki ehhez a műfajhoz vonzódik a legkevésbé most találtam egy olyan szerzőt akinek keresni fogom a könyveit.

2010-ben a könyv három irodalmi díjat is nyert.

Értékelés:

4,5 cseresznye az 5-ből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése