2012. szeptember 11., kedd

Pár könyvről,pár mondat

Janne Teller:Semmi

Igazi fejbekólintás volt ez a könyv,egyrészt azért mert mindenki agyon dicsérte,másrészt azért mert ennyire visszájára fordult a történet... kamaszok akik az élet értelmét kutatják,egy fiú aki szerint semminek sincs értelme,ott hagyja az iskolát és egész nap egy szilvafán lóbálja a lábát...(na első kérdésem,hol vannak a fiú szülei??) a többi gyerek persze nem hagyhatja annyiban ,valahogy be kell bizonyítaniuk,hogy igenis mindennek van értelme... tulajdonképen adja magát a dolog,mindenki váljon meg a számára legfontosabb dologtól,a csavar a dologban,hogy ezt nem ö dönt el,hanem valamelyik társa nevezi meg a leg dolgot..bemelegítésnek jön az imádott szandál,imaszőnyeg,bicaj...aztán egy gyors huszárvágással elmegy az összes tini esze és képtelenebbnél,képtelenebb dolgokat követelnek a másiktól-innentől kezdve nekem elment a történet egy olyan irányba ami egyrészt agyatlan,másrészt hihetetlen.(Második kérdésem,általánosságban,hol van az összes szülő???)
Kínzás volt a lelkemnek ez a könyv.

Kate Chopin:Ébredés

Szerintem a létező legutálatosabb szó a -kell. Kell-dolgozni,gyereket nevelni,háztartást vezetni,idegeskedni,robotolni,szülőire járni,utált emberekkel jópofizni,fésűlködni....

Ilyesmik jutottak eszembe olvasás után,én nagyon megértem Ednát...belesétált az élet csapdájába-mint mindannyian-és amikor kifelé vezető utat talált,mindenki azt hitte,hogy elment az esze,de legalábbis egy önző nőszemély.
Teljesen átéreztem az érzéseit, a vívódásait. És sokszor érzem én is úgy,hogy másképpen,másol,máshogy szeretnék élni.Csak annak áldozni amire vágyom,ami jólesik.Vajon ez hány embernek sikerül?

Marina Fiorato: A muránói üvegfuvó

Lehet túl sokat vártam ettől a könyvtől...a Siena lánya után azonban kissé csalódás volt.
 Valahogy elmaradt az a varázs ami a Sienában magával ragadott.lehet,hogy az idősíkokban való ugrálás miatt,de nehezen vettem fel a fonalat mikor váltott. A Velencei idők, az üvegfúvás mesterségének bemutatása nagyon tetszett,de a mai szál nagyon nem ,Nora nem volt szimpatikus,és kissé nekem erőltetettnek hatott ahogy a szerző alakította a szálakat... nem is nagyon kötött le az a történet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése