2012. március 9., péntek

Kertész Erzsébet:Elizabeth-Elizabeth Barrett-Browning életregénye


"...Maga így is nagyon festői ,érdekes jelenség-csóválta a fejét Mr.Kenyon-Ok nélkül bújik el az emberek elől.
-Festői,érdekes...drága barátom,nem így jelölik az útikönyvek a várromokat?"


A költőnő érdekes,és megható életrajzát Kertész Erzsébet tökéletesen írta meg.Filmszerű,lebilincselő.Nem is gondoltam volna,hogy ennyire fog tetszeni.

Nem szeretnék elárulni semmit a történetből,mert ha elkezdem nem tudom megállni,hogy ne írjak le mindent.
A lényeg,hogy kedves,törékeny az írásért,olvasásért,könyvekért rajongó lányt már az első percben a szívünkbe zárjuk.
A könyvben hemzsegnek a kor hírességi,Andersentől,Dickensig. Furcsa mégis nagyon jó olvasni ezekről az emberekről,akiknek műveit ma napig olvassuk,a történet pedig hétköznapi helyzetekben jeleníti meg őket.

Minden számomra kedves könyvnél ennél is teljesen át tudtam élni Elizabeth helyzetét,érzéseit,gyakran vele együtt pityeregtem.
Kár,hogy ilyen vékonykára sikerült a kötet, szívesen olvastam volna még.
Az különösen tetszett,hogy a könyv fülszövegét olvasva azt hisszük túl sokat árult el,pedig dehogy:-)
A könyvben számos vers megtalálható.És néhány oldalt Békési Rozi kedves rajzokkal illusztrált.
Elizabeth kedvenc könyve a Párizs rejtelmei-ez nekem már évek óta megvan ,de még nem olvastam,na de majd most:-)

Értékelés:
5 cseresznye az 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése