2014. április 11., péntek

Petrik Adrien: A hideg szóda élvezete

 
Nem is tudom mikor vettem kézbe utoljára ilyen gyönyörű albumot, ami ötvözi a fotóalbum a klasszikus könyv, és receptgyűjtemény jellegzetességeit. Tömör, de érthető, átlátható, már azt is élvezi az ember ha csak átlapozza.
A szerző harmadik könyve, Az asszony és háza, Másik Kert után itt a szódás könyv. A címekből kiderül, hogy ház építés és kert építés után jöhetnek azok a dolgok amik sorra kerülhetnek ha már van házunk és van kertünk.
Mindig irigyeltem az ilyen sokrétű, tehetséges és buzgó embereket. Bevallom még ha lenne is kvalitásom mondjuk vesszőt fonni, vagy megunnám menet közben, vagy átgondolva a munkát lustaságra hivatkozva el sem kezdeném.
Persze tudom jó dolog a saját kis élet terünkben a saját kezeinkkel bővíteni, szépítgetni azt sokkal nagyszerűbb mint elszaladni és megvenni a kész vessző kerítést vagy a kandírozott gyümölcsöt.
Úgyhogy én a kezdeti irigykedés után csupán élveztem, hogy vannak olyan klassz emberek akik nemcsak álmodoznak de tesznek is azért, hogy olyan helyen éljenek ami nemcsak gyönyörű, de meg is dolgoztak érte.
A könyvben iszonyat sok mindent elsajátíthatunk, ahogy fentebb írtam vesszőt fonunk, kandírozunk, medvehagymát, gombát szedünk és főzünk, Thai konyhával ismerkedünk, tervezünk, falat festünk, kimegyünk a piacra.
Lényegében Adrien lépésről-lépésre dokumentálja az életüket, hogyan alakul az üvegház, mi van ha leesik a hó, és mi újság az állatokkal- a sok gyönyörű fotó között nekem az kutyás-macskás részek voltak a kedvenceim. Az állatkákról egyszerűen süt a boldogság és az elégedettség. Tisztában vannak vele, hogy a lehető legjobb helyen élnek, ahol szabadon kószálhatnak, az ágy éppúgy az ő helyük mint  a kert.

Ha a sok kétkezi munkától kidőltünk jöhet egy finom banánturmix vagy egy jó leves-receptek a kötet végén!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése