2014. augusztus 14., csütörtök

Jodi Picoult : Szelíd vadak

 
Jodi Picoult kicsiben is olyan tehetséges mint nagyban.
A rövidke kis novella féleség nem született meg papírformában, e-könyvként olvasható.
Kivételt tettem egyik kedvencemmel. Nem szeretek gépről olvasni, és hiába van már a családban e-olvasó, nem lettem a rabja, sőt.

Nos örülök, hogy olvastam, már csak azért is, mert az ősszel megjelenő Találj Rám! könyvének előzménye ez a kis szösszenet.



Alice tudományos munkatársként Afrikában figyeli meg az állatokat. Az elefántok emlékezetét kutatja.
Nem állatvédő, így a sorsára hagyott, megcsonkított, levadászott állatokat tanulmányozhatja de segíteni nem segíthet. Statisztikai adat lesz belőlük.
Ám a nő pont a ellenkezője a realitás talaján mozgó orvosoknak. Látva a sok magára hagyott, árva elefántot és eszébe sem jut más, mint az, hogy valahogyan segíteni kell az állatoknak, akkor is ha ezzel beavatkozik abba a bizonyos természetbe.

A gördülékeny és cselekményben gazdag történetben egy csomó új dolgot tudhatunk meg az elefántokról, a csorda életéről.
Közben Alice is beavat minket életének fontos állomásiba, és anyjával való kapcsolatába.

Egy elefántbébi, egy vadőr, és egy távirat érkezése Alice életének körforgása.
A  múlt hibáinak  helyrehozása, a boldogság keresése a jelenben, és anyjával való kapcsolata a jövőben.
Úgymond bemelegítés a nagy regény előtt, amiben reményeim szerint Alice újra visszatér az imádni való elefántok közé.


Értékelés:
5 védett elefánt az 5-ből!!!


7 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy neked is tetszett, én is most olvastam, csak angolul :) Még meg is ríkatott! Hiába, az állatos könyvek mindig ezt teszik :)
    Alig várom a regényt is, jó kis felvezető mézes madzag volt ez a novella hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Épp az ugrott be a könyvről, hogy talán egy -két hete volt hír, Raju ( ha jól tudom) az ötven évig!! fogságban élő elefánt kiszabadítása, aki sírt!!! mikor lekerültek róla a láncok.
    Nos ehhez még jött ez a könyv, ami elég sokkolóan kezdődött.

    Imádok mindent ami az állatvilággal kapcsolatos, így ezt a kis adagot is befaltam, amit P. nekünk, olvasóknak dobott. Úgy várom már én is a könyvet, és remélhetőleg a sok-sok elefántot!!!

    VálaszTörlés
  3. Ó, nem is hallottam ezt a hírt! :O
    Picoult olyan sok érdekességet mesélt el róluk, de még biztos tartogat a tarsolyban meglepetéseket (ahogy mindig).
    Én is imádom az állatokat, állatvilággal kapcsolatos könyveket és infókat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha beütöd a keresőbe, hogy Raju, jó pár találatot dob ki a Google.

      Többek között ezt bírom nagyon P.-ban, hogy iszonyat sok munkát fektet egy -egy könyvbe. Ebből a nem túl hosszú könyvből is egy csomó olyan dolgot tudtam meg az elefántokról amiről gőzöm sem volt.

      Nem tudom olvastad -e már, de szintén nagyon jó könyv a : Mark Seal: Vadvirág. Szerintem neked tetszene.

      Törlés
    2. Megkerestem, a dailymailen találtam cikket, videót... óóó szegényke... olyan nagyon szomorúak ezek az állatkínzások, esküszöm néha jobban sajnálom őket, mint az embereket :(

      Igen, nagyon sok munka van a könyveiben, mindig utánajár annak, amiről ír, akár csak a betegségeknek a nővérem húga kapcsán, vagy az amishoknak az egyszerű igazságban...
      És tényleg annyi rengeteg infó volt elefántokról ebben a 70 oldalban is, hogy hú, mégse éreztem azt, hogy biosz könyvet olvasok.

      Óóóó, nagyon köszi az ajánlást, máris listára tettem a Vadvirágot! :)

      Törlés
    3. Gyakran én is hamarabb megsajnálok egy állatkát, mint az embert...
      Én már csak Raju örömét mertem megnézni videón, azt ahol még láncra van verve azt nem:-(

      Vadvirág- Nm :-) Megkönnyeztem azt a könyvet, nem mellesleg ebben is rengeteg információ, tudás van! Ahogy Te is írtad nem biosz könyvesen előadva hanem úgy, hogy az olvasó még többet szeretne tudni.

      Törlés
  4. Jaj de izgi! Amikor le lehetett tölteni ingyen, nem tudtam, milyen formátumban töltsem le, meg el is feleljtettem. Tudjátok esetleg, honnan lehet megszerezni most is akár ingyen? Köszi előre is!

    VálaszTörlés