2014. április 2., szerda

Helen Fielding: Bridget Jones naplója 3. Bolondulásig


Elég nagy a káosz bennem a könyvvel kapcsolatban. Egyrészt nagyon olvasmányos volt, a terjedelme ellenére villámgyorsan olvastam, mit olvastam, faltam a lapokat mert mindig történt valami. Másrészről viszont nekem teljesen mellékes volt, hogy ez egy sorozat harmadik része, és, hogy még mindig a jó öreg Bridget a főszereplő, akárki másról olvashattam volna, annyira nem tudtam már ismert szinglit egy ötvenes nőhöz kötni akinek már két gyereke is van. És ez nem azért történt mert nem tudtam elképzelni, hogy Bridget Jones is öregszik nem csak mi, hanem azért mert annyival más a hangulata ennek a kötetnek mint a két korábbinak, ha pedig a filmeket vesszük alapul még feltűnőbb a különbség. 
Olvasás közben sokszor nem tudtam eldönteni, hogy sírjak vagy nevessek. Megmaradt a humor és a hajmeresztő szituációk amik jellemzik B.J. karakterét, ugyan akkor rengeteg olyan dolgot is beleírt Fielding a könyvbe ami cseppet sem passzol ehhez a vígjáték hangulathoz. 
Gondolom a szerző el szerette volna kerülni, hogy unalmas, egysíkú legyen ez a rész, nekem ezzel kapcsolatban a drasztikus szó jutott eszembe. Ha pedig a humoros része akkor a túlzás... na meg az, hogy nekem kicsit hihetetlen, hogy egy ember nem fejlődik... egy érett nőhöz képest Birdget túl gyerekes, túl felelőtlen és még sorolhatnám.

Bridget ötvenegy !!! éves, két gyermek hol boldog ,hol boldogtalan anyukája. 
Mark Darcyt hiába is keressük, egy tollvonással el lett szegény intézve. Az immár több mint négy éve tartó magány kezdi megőrjíteni főszereplőnket, nem beszélve a két édes gyermekéről, na meg a régi barátokról- Jude, Tom, Talitha- akik az élet viharos vízén is kitartanak egymás mellett. És az elmaradhatatlan Daniel Cleaver is feltűnik pár perc erejéig.
A káoszban Bridget még forgatókönyvet is ír, vagyis dolgozik mint minden elfoglalt anya. 
De azért mindig van ideje, berúgni, hosszú órákon keresztül a  Twitter oldalon lógni, párkereső oldalakon szörfözni, és felírni minden nap kilói számát, Twitter követői számát és az elfogyasztott kalóriákat.
(Néha úgy éreztem, hogy Bridget csupán karikatúrája régi önmagának)

 Ami fiatalon jól áll az embernek, a társkeresés buktatói, nyavalygás a férfiak miatt, aggódás ha a kiszemelt fiú/ férfi nem hív fel, kínos szituációkba kerülni, mind-mind a huszonéves kor velejárója, de egy ötven feletti nőnél már nem vicces ha azon aggódik írjon -e sms-t a férfinak akivel randizik, vagy sem.. és másnaposan ágyban maradni amíg a gyerekcsősz iskolába viszi a gyerekeinket.

A társkeresés áll a középpontban, barátai szerint ideje, hogy Bridget újra elveszítse a szüzességét. Ez olyannyira jól sikerül neki, hogy egy tizenhét!!! évvel fiatalabb férfi lesz a befutó...
Aztán persze jön a kínlódás a kesergés, hogy meg is tudja tartani a pelyhedző szakállú lovagot...
A történet vége úgy alakult ahogy vártam nem okozott meglepetést.

Nagyon kíváncsi leszek, hogy a film mennyire marad hű a könyvhöz.




Értékelés:
3 éretlen cseresznye az 5-ből!!!





 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése