2012. március 9., péntek

Leiner Laura:A Szent Johanna gimi -Együtt


A sorozat második részének elején,azt hittem,hogy nyomdahiba történt és az első részt olvasom újra...de nem,sajnos a második rész annyira hasonlít az elsőre,hogy majdnem feladtam...nem tudom,hogy egyáltalán folytatni fogom-e a sorozat olvasását,én ettől a két résztől csömört kaptam...ismételgeti önmagát,minden nap ugyanaz történik-Mindig rosszul sül el ha anyuka főz(könyörgöm üssön már össze egy sajtos tésztát!!!!),az osztálytársai mint valami szobrok minden nap ugyanott állnak,szünetekben ugyanazt csinálják...Reni és Virág ugyan úgy ballag haza minden nap...ha van is némi történés az is hajaz már megtörtént dolgokhoz-ilyen például az iskolai ünnepségek-fel van díszítve a tornaterem,kuka Reni és csapata leül és nézi mit csinál az iskola...ennyi.
Két -három apró új történés nekem nem elég ahhoz,hogy kíváncsi legyek a további részekre.
Nekem fura,hogy egy tizenöt éves lány nem csinál otthon semmit,főleg hétvégén - a változatosság kedvéért néha porszívozhatna ,vagy ne adj isten a béna anyuka helyett süssön palacsintát...arról nem beszélve,hogy a kis család soha semmit nem csinál együtt! legalább egy hétvégi séta erejéig összehozhatta volna őket...apukával Reni csak éjjel találkozik a hűtő előtt,amibe rejtélyes módon mindig van EHETŐ édesség...ezen kívül nem igazán vannak kapcsolatban-se egy családi mozi,kirándulás,stb -nekem ez fura.

Anyukának miért nincs barátnője??? vagy legalább egy ismerőse?? Számomra ez is elképzelhetetlen... a szakkönyvek meg a -kis barátaid-már a fülemen jön ki.

Sokkal több érvem van a sorozat ellen mint mellette,nem fejlődnek a karakterek,mindenki be van skatulyázva és leragadt egy sémánél-Anyuka belejöhetne lassan a főzésbe,Virág kicsit okosodhatna,Apuka kicsit többet lehetne a gyerekkel,sőt az egész család többet lehetne együtt mint egy tíz perces vacsora...,Cortez néha mondhatna egy mondattal többet...Arnold kezéből pedig kieshetne már a könyv,könyörgöm mindenhol olvas!!! Az ilyen minek megy Valnetin -napi buliba???Maradjon otthon és olvasson...nekem Arnold karaktere már túlzás.

Ami mellette szól,hogy nagyon mai már ami a zenéket,könyveket,játékokat illeti,szóval minden ami a mai kamaszokat illeti.

Tény,hogy nem én vagyok a célközönség,a fiatalabbak biztosan nem találnak benne ennyi kivetnivalót.

Értékelés:
Jóindulattal 4 savanykás cseresznye az 5-ből.

8 megjegyzés:

  1. Én sem találtam benne ennyi kivetnivalót. Bár tényleg ott vannak ezek a dolgok, de én teljesen másképpen értelmezem a történetet. Nem a hétvégék a lényeges dolgok, hanem a hétköznapok.
    Majd kifejtem személyesen. De tény, továbbra is azt mondom, hogy ne olvasd, ha idegenkedsz tőle.
    :)

    VálaszTörlés
  2. Kikapcsolódásként szerettem volna olvasni a köteteket és nem tudom nem felhúzni magam a szokásos,erőltetett dolgokon...úgyhogy mindenképpen pihen a harmadik rész..

    Oké,majd személyesen kidumáljuk a könyvet:-))))

    VálaszTörlés
  3. Azért a könyvben nem a családi élet áll középpontban, hanem a gyerek társadalmi élete. Mennyire érdekelné a tizenéveseket, ha leírná, hogy ma porszívóztam, tegnap port töröltem.... Szerintem ezt a részét nem kéne ennyire kivesézni.
    Nem mindenki tud ám főzni, de legalább akarja. Nekem azért tetszik anyuka, mert ebből jó poénokat lehet kihozni.
    Virág gyakran idegesít engem is, de majd ha megtalálja a nagy Ő-t, akkor majd olyan kis helyessé változik. Akkor sem lesz okos, de legalább nem lesz annyira középpontban.
    Nem akarlak ám rábeszélni a folytatásra, csak akkor olvasd, ha te is akarod :)

    VálaszTörlés
  4. Értem én,hogy nem a család a fő szál a könyvben,de mivel a szerző azért elég nagy hangsúlyt fektetett erre is,akkor figyeljen már egy picit jobban az apró részletekre,például ne mindig ugyanaz legyen a koreográfia ha a családról ír-megvacsiznak,vagy apuka és Reni sutyiban esznek....erre értettem,hogy akkor néha porszívózhatna is :D

    Anyuka-na pont ez a bajom,hogy olyan mintha direkt bénázna!! Egy ideig jópofa meg humoros aztán már idegesítő,hogy egy kicsit sem jön bele a dologba:P Nekem ne mondja senki,hogy ha minden este gyakorolsz valamit előbb-utóbb nem sikerül-nem valami életszerű,hogy soha nem tud semmi ehetőt összehozni.

    Mivel a harmadik rész kéznél van,valamikor biztosan elolvasom és meghozom a döntést:-)

    Köszi a reagálást:-)))

    VálaszTörlés
  5. Úgy nézem kicsit kiakadtál :D
    És köszönöm, most már hétszentség, hogy én el nem olvasom ezt a sorozatot (mondjuk eddig se akartam). Kivéve persze, ha fáradozásomat nagy mennyiségű pénzeszközzel honorálják :)

    VálaszTörlés
  6. Nokedli-Igen mert az első rész tök ígéretes volt...többen írták,hogy a 3. résztől már megint jó lesz:P de lehet velem van a baj,és túl öreg vagyok ehhez a sulis sztorihoz:P

    VálaszTörlés
  7. Hát nem tudom, nekem az nem tetszik, hogy ilyen fullextrás ez a suli, már amennyire mások írják. Ilyen hol van nálunk, de most komolyan? De még ha van is, hát hótziher, hogy nem ez az átlag.

    VálaszTörlés
  8. Nokedli-ja igen,még ezt is sokan kifogásolják,hogy nem igen van nálunk ilyen nívós iskola... fogalmam sincs,hogy van-e ,nekem még ismerősöm sincs aki ilyen helyre járna...de nekem ez okozta a legkisebb fejtörést:-))

    VálaszTörlés