2012. december 29., szombat

Alma Katsu:Halhatatlan


      "Az igazi szerelem az örökkévalóságig tart.A halhatatlanságnak viszont ára van."




   A szerző zseniális történetet alkotott! A fülszöveg alapján annyi mindent beleképzelhetünk a könyvbe,mégis minden elképzelésemet,várakozásomat felülmúlta.


A történet több szálon fut,a történeten kívül még ez is egy olyan része a könyvnek aminek sikere részben köszönhető,hiszen ,legalábbis én majd bekattantam amíg egy-egy szereplőnél időztem,annyira kíváncsi voltam,mi történik ez idő alatt Jonathan vagy éppen Lanore életében.

A történet misztikus,varázslatos,ördögi..minden benne van ami egy fantasy(? )történet erőssége lehet,mindezt olyan remekül ábrázolva és annyi csalafintaságot belevarázsolva,hogy a könyv vége felé nem tudtam abbahagyni az olvasást még mindent meg nem tudok.

A könyv címe mindent elárul-Mi van ha valakinek ez az áldás,vagy éppen átok jut,hogy képtelen meghalni?? Mi van ha ezzel a képességgel egy teljesen új életet kap,elégedett lennél? Vagy lázadnál? Az ördög művét látnád benne? Vagy istenét? És mi lenne ha nem lenne választásod?

   "Olyan mintha most már földből és szélből lennél,semmi sem árthat neked."

Lanore több száz éve bolyong,napjainkban egy gyilkosságért körözik,Luke a helyi orvos pedig,számára is érthetetlen okokból segít a lánynak.Lanore elmeséli neki több emberöltőnyi életét.
Egészen messzire nyúlik vissza a történet,egészen addig,hogy egy kisfiút a szülei szó szerint eladnak egy vén orvosnak...a kisfiúból férfi lesz-Adair, aki egy egész családdal veszi körül magát,saját maga választja ki a család tagjait,akik aztán rabszolgái lesznek...örökre.

Lanore a család tagja lesz,de közben sóvárog a régi családja és főleg Jonathan után-butaság lenne azt hinni,hogy ez a szerelem átlagos,annyi színét és oldalát mutatja be a szerző egy férfi és egy nő kapcsolatának,hogy le a kalappal,olyan sokféleképpen szerethetünk,kötődhetünk,érezhetünk valaki iránt.

A könyv első felét nagyon gyorsan elolvastam,aztán kicsit lassabban rágtam ár magam Adair történetén,de aztán olyan hirtelen beindul a lavina,hogy csak kapkodtam a fejem,Az összes apró részlet,kis mozaikok a helyükre kerülnek,kerekedik a történet,közben egy huszárvágással új értelmet is nyer a könyv.

Különleges,fantáziadús,egyedi!

"Te önmagad vagy Lanre.Nem vagy a mágikus világ része.Nem tudsz átmenni a falakon,mint a szellemek,vagy meglátogatni Istent a mennyországban,mint az angyalok.Mi alszunk és felébredünk,eszünk és iszunk,ugyanúgy csináljuk végig a napot,mint bárki más.Az egyetlen dolog,hogy mások időnként elgondolkoznak azon,melyik napjuk lesz az utolsó.De neked és nekem,a mi napjaink soha nem érnek véget.Mi folytatjuk az életünket,és mindennek tanúi maradunk magunk körül."

Értékelés:
5halhatatlan cseresznye az 5-ből!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése