2013. július 26., péntek

Robin Sloan: Penumbra úr nonstop könyvesboltja



Szerintem nincs olyan könyvmoly aki egy ilyen könyv mellett el tud menni. A gyönyörű könyvespolcos borító, és maga a cím olyan hely ígéretével kecsegtet ami minden betűfalónak maga az éden.

"A polcok mentén beakasztható és oldalirányban gurítható létrák. Ez általában kedélyes látvány, de itt, az árnyékok közé veszve, inkább baljóslatú volt. Balesetekről suttogtak egymás közt a sötétben."

A könyv értékelésénél páran csalódottságuknak adtak hangot, mert kicsit mást sugallt a fülszöveg, a cím mint amiről valójában szól a könyv. Én csalódás helyett csak meglepődtem picit, de nem bántam meg az olvasást.

A történet valami régi és valami új egyvelege, nagyon jól ábrázolva, hogy a hagyományos, régi dolgok nagyon is jól megférnek a modern kor vívmányaival.

A könyvesboltban, amiről ugye tudjuk, hogy Penumbra úré, és éjjel-nappal nyitva tart, egyik alkalmazottja segítségével látogathatunk el. Clay szükség törvényt bont alapon vállalta el az éjszakai műszakot, a gyönyörű de zsúfolt és csekély forgalommal bíró könyvesboltban. Sajnos a boltban keveset tartózkodunk, de olyan élethűen lett bemutatva, hogy arra a kis időre nagyon is bele tudtam magam képzelni, ahogy a parányi boltban a létrán állva böngészem a fura és régi köteteket. És az sem rémisztett el , hogy a bolt a Popó bár mellett található, sőt még az internet hozzáférést is a kétes hírű hely biztosítja.

Clay-t egyre inkább érdekli a boltban fellelhető cseppet sem átlagos könyvek és a még furább vevők. Hamarosan egyre több minden tisztázódik, a titkok és talányok feltárása nemcsak Clay érdeme, hanem barátjáé és fura szobatársaié is. Persze kell egy talpraesett lány, aki Kat nemcsak okos, de még segítőkész is, na és van kibe beleesni.

A történet nagyon izgalmas, és érdekes, még úgy is lekötött, hogy elég sok benne a számítástechnikai rébusz, meg mindenféle program és csodaherkentyű. A lényeg, hogy a régi-régi vaskos kötetekből kiderülhet valami amit nem csak javára fordíthat az emberiség, de meg is kell, hogy őrizze az utókor számára.
Ráadásul mint minden izgalmas sztoriban, itt is egyik nagy ellenség az idő.
Sok eredeti ötlet van a könyvben, nem szívesen mesélek el ezekből semmit, mindenki fedezze fel csak maga ezeket a kis csodákat.
Persze szívesen időztem volna én is többet a csodás boltban, és ott fedeztem volna fel a titkokat, ez egy picit rontott az összhatáson, de sebaj remélem van aki már írja ezt a történetet is.

Ami a borítót illeti, imádom a kemény fedeles könyveket, jelen példány védő borítót is kapott, ami igazán tetszetős, de az igazi pompás és mesésen szép borító az ami a "védőruha" alatt van, én ezt le is vettem, hogy minél többször csodálhassam.


Értékelés:

4,9 ódon könyvtári cseresznye az 5-ből!!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése