2019. január 26., szombat

J. K. Rowling: Az élet dolgai

Végre én is elolvashattam, hogy mit is mondott Rowling a végzős hallgatóknak a Harvardon.
Jó szokásomhoz híven nem néztem meg, hogy a pénzemért hány oldalt kapok, de egy beszéd nyilván nem tarthat több száz oldalig...

A kis könyvecske külsőre tetszetős, színes rajzokkal, és hihetetlen gyorsan elolvasható - a most már tudom - hetvennyolc oldal, ebbe beleértendő a rajzos oldalak is!
A mondanivalója azonban nagyon jó, így kaptam egy kis lelkifröccsöt, a szerző kiváló motivációs szakember is lehetne, akinek ráadásul humora is van.
Nem egyszerű hasznos útravalót adni valakiknek, akik biztosan elvárták, hogy H.P. szülőanyja valami ütőset mondjon nekik. Szerintem sikerült neki.
Gondolatébresztő beszéd, amit újra és újra el lehet és szerintem fogok is olvasni. A könyv állandó lakója lesz a polcomnak.



"Jómagam azt vallottam, hogy semmi mással nem akarok foglalkozni, csak regényírással. Ellenben a szüleim, akik szegénységben nőttek fel, és nem diplomás emberek, azon az állásponton voltak, hogy túlságosan élénk képzeletem csupán személyiségem egy vicces vonása, ami se törlesztőrészleteket, se biztos nyugdíjat nem fog eredményezni. Ma már persze ennek az iróniája akkorát üt, mint a rajzfilmbeli lezuhanó üllő."

Értékelés:
4 Harvardi cseresznye az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése