2013. április 13., szombat

Andreas Steinhöfel:Rico ,Oskar és a nagy nyomozás


A könyv többek között  Német gyermekirodalmi díjat is megkapta.Húsz ifjúsági és gyermekkönyve közül több is ajánlott olvasmány a német iskolákban! Ez nekem nagyon tetszik,hogy olyan könyvekkel szerettessük meg az olvasást amit valóban élveznek olvasni a gyerekek.

Rico és Oskar  olyan figura akiket nem lehet nem szeretni,izgulni értük,drukkolni nekik.
Nem tökéletesek ,de vannak olyan dolgok amikben ők a legjobbak,ilyen például a nyomozás és a mindenre kiterjedő figyelem,ami felett mások átsikanak az a fiúknak egyből szemet szúr.
Minden egy tésztával kezdődött...
Mivel nem az én korosztályomnak íródott,így nem mondhatom,hogy tövig rágtam a körmöm,de jókat mosolyogtam a srácokon, a sztorit Peter Schössow illusztrációi teszik még élvezetesebbé.

Nem tudom ,hogy a német gyerekek után mennyire lesz itthon sikeres Rico és Oskar,a nagy nyomozáson kívül nem egy Harry Potter -féle izgalom vár a kis olvasókra,de mivel minden műfajnak megvan a maga olvasótábor-tapasztalatból írom-így gondolom a földhöz ragadtabb,az élet apróbb dolgait is észrevevő gyerekek élvezettel forgatják majd ezt az igazán kézbe illő kis könyvet.
Felvillan a  csonka család képe is,szerintem ez is egy olyan dolog amit igenis meg kell jelentetni az ifjúsági irodalomban is,hogy a kis olvasók  ha éppen elvált szülő gyereke,lássa,hogy nincs egyedül.
Ezen felül még okosodhatnak is szórakozás közben,hiszen csomó idegen szó,mint például az egoizmus,vagy a fenomenális szavak is egy csapásra értelmet nyernek:-)

Értékelés: 4 gyerek cseresznye az 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése