2017. április 12., szerda

Hajdú - Antal Zsuzsanna: Léggömbök

"Az árnyékom hosszúra nyúlt alakja hazáig követett, mint minden napsütéses késő délután, amikor a fák kopasz ágai belekapnak a hajamba, az autók a pocsolyába gázolva lefröcskölik a szoknyám, és a városnak őszillata van."

 Kicsit meglepődtem a történeten, mert nem számítottam rá, hogy a szerző ennyire komolyra veszi Dorka és Matyi történetét. Lehetne ez a könyv is egy, a sok tiniszerelmes történet közül. Csakhogy ebben a történetben megvan az a plusz ami sok más társából hiányzik. Nemcsak, hogy fel van építve a történet de nagyon jól el is lett elmesélve. Nem mellesleg remek karakterek és humor jellemzi a könyvet.

A történet eleje nagyon tetszett, mintha újra olvastam volna múltam egy szakaszát. ( A sok iskolai hülyeség, osztálykirándulás, a közös élmények zseniálisan vannak előadva.) Sok minden pontosan velem is úgy történet ahogy az Dorkával és Matyival. Két fiatal, akik a középiskola utolsó évében észre veszik egymást. Kialakul a szerelem, de persze vannak kérdések és akadályok. Hogyan reagál a baráti kör, az osztály és a szülők?
Nekem kicsit feleslegesnek bizonyult Dorka apukája féle szigor, akitől csak látszólag kellett tartani, hiszen minden olyan simán ment vele.

A történetük aztán egészen máshogy alakul mint azt várná az ember. Az ilyen léggömbös, rózsaszín sztorik a könyvekben általában még cukormázasabban folytatódnak. Ám Dorkáék lába alól hirtelen kicsúszik a talaj és túlságosan gyorsan kell szembenézniük a valósággal. És mikor az ember már azt hiszi, hogy túl vannak a nehezén jön a ráadás.

Bár sokszor nehezteltem Dorkára és Matyira, be kellett látnom, hogy tizenévesen még hajmeresztőbb hülyeségeket tettem, vagy mondtam mint ők. Vissza gondolva az első szerelemre, az első igazi kapcsolatra tökéletesnek látjuk azt, minden kínlódás és esetleges csalódás ellenére is.

Egyetlen aprócska problémám, hogy azok az átkozott klisék csak bekúsztak ebbe a sztoriba is. Jani tettei annyira egyértelműek és ordítóak voltak, hogy nem is vártam mást tőle, mint amit a szerepe szerint leosztottak  neki. Számomra Vica is is a klisé barátnők táborát gyarapította.

(Lesz folytatás, várhatóan ősszel jelenik meg a második rész.)

Értékelés:
4 érő cseresznye az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése