2013. június 28., péntek

Tammara Webber: Easy Egyszeregy



Egy újabb szerelmi történet, ahol a fiatalság, a szexuális vonzalom, a tanulás, az egyetemi élet a fő alkotó elemek.

Jobb volt mint a Dublin Street, vagy a Gyönyörű sorscsapás de nem éreztem azt, hogy ez az én könyvem, mint a Vajon létezik szerelem első látásra? vagy az  Anna és a  Francia csók esetében. Ebből is hiányzott nekem valami még...de azt is mondhatnám, hogy kevés volt, és kissé ez is felszínes...

Jackie és Lucas - a szokásos egy fiú, egy lány, aztán persze egy lebilincselő történet a boldog végkifejlettel együtt.
Azt nem tagadom, hogy olvasmányos a könyv, mindig történik benne valami.

Jackie-vel szakít az egyetem nagy sztárja és reménysége Kennedy, persze a lányt váratlanul éri a dolog, három éve alkotnak tökéletes párt.... egy buli után Jackie egyedül indulna haza, de a parkolóban megtámadják. Lucas siet a segítségére, megmenti a lányt...

Innentől kezdve Lucas számtalan helyen felbukkan , ahol a lány is.

A történet tartogat némi pluszt is a szokásos klisék mellett- és lehet ha nem olvasok előtte hasonló könyvet, akkor jobb véleménnyel lennék róla, vagyis lehet, hogy  csalódásom miatt ezen a könyvön verem el a port..

A szerelem sosem egyszerű, mindig vannak benne hullámvölgyek, az ismerkedés, közeledés édes izgalma mellett megismerjük a szereplőket a múltjukat.

Ami egyre ellenszenvesebb ezekben a történetekben az a szexuális téma előtérbe helyezése, illetve indokolatlan előtérbe helyezése. A szex egy párkapcsolat velejárója, de ezekben a könyvekben úgy jelenik meg mint valami kulcsfontosságú dolog, ráadásul pestiesen szólva már a nulladik napon!!!  Nem vagyok prűd és álszentnek sem szeretnék tűnni, de nem értem miért van az, hogy több petting, és ágycsata zajlik a történetekben mint beszélgetés, ismerkedés.
Konkrétan ebben a könyvben sincs ismerkedés egymással, vagy legalábbis vajmi kevés, a le akarlak rajzolni, meg korrepetállak-on kívül nem mennek moziba, nem andalognak kézen fogva, nem beszélgetnek könyvekről, emberekről... helyette van petting kifulladásig, meg csókolózás amitől már én zsibbadtam....

Most mondhatnánk, hogy nem az én műfajom, ez a fiatalokat kívánja megszólítani-de érdekes módon rengeteg  ifjúsági könyvet olvastam amit imádok, mert értelmes, és tartalmas, és szexuális felvilágosításon kívül is van mondanivalója!
Akaratlanul is formálja az embert az ami olvas, vagy legalábbis hatással van rá, ha ezt egy tizenöt éves lány vagy fiú elolvassa szerintem téves következtetéseket von le arról, hogy milyen egy szerelem, egy párkapcsolat.
A könyv alapján amikor csak találkoztok essetek egymásnak, szívjátok ki a másik nyakát, nyaljátok faljátok egymást, aztán szia, talizunk egy hét múlva, de addig dobhatsz egy sms-t. A milyen napod volt? Mi foglalkoztat? Hogy vagy? Csinálunk együtt programot? Mit gondolsz a világról/ a globális felmelegedésről/világbékéről- kérdések fel sem merülnek...miért????


A könyv pozitívuma, hogy itt legalább tanultak! És nem buliztak orrvérzésig. van a könyvben egy komoly szál is a nemi erőszak, bántalmazás címke alatt, ez a rész is jó volt. Jackie barátnője Erin nekem szimpatikusabb volt mint maga a főszereplő.



Értékelés: 3,5 cseresznye az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése