2015. március 3., kedd

Holly Smale: A lány, akit soha senki sem vett észre

 
Annyira vonzott a könyv, hogy a fülszövegét már csak akkor olvastam mikor a könyv felénél jártam.
Reméltem, hogy vicces lesz és aranyos, és nem túl elvont.
A szerző túl is teljesítette az elvárásom, egy nagyon aranyos, szerethető és röhögős történetet vetett papírra.
Valószínűleg Holly némileg beleszőtte saját kis élete korai éveinek tapasztalatait, ami a szerencsétlenkedés és a modellkedés témakörét illeti.

Harriet egy Geek feliratú táskával kénytelen iskolába járni - a feliratot nem ő varázsolta a táskájára.
(Geek-kockafej, stréber)

Harriet okos és érdeklődő tizenéves de minden szándéka ellenére sem tud beilleszkedni kortársai közé.
Egyetlen igaz barátnője Nat, (és zaklatója Toby) aki bár szöges ellentéte Harrietnek mindig kiáll a lány mellett.
Nat szép, és dédelgetett álma a modellkedés. Ám egy rémes napon valami bizarr módon Harriet lesz a felfedezett nem pedig Nat.

"Tudom, hogy úgy érzed, hogy kizsigereltek: elvesztetted a nőiességedet, meg minden. De itt senki sem ér rá a kizsigereléseddel foglalkozni."

A könyvben csak szerethető szereplők vannak. Még Toby is az, minden furcsasága ellenére.
Nem tudtam eldönteni, hogy Harriet élete egy karikatúra vagy vegyem komolyan.
Minden esetre rég szórakoztam ilyen jót.

Harriet úgy érzi a modellkedéssel kitörhet abból a skatulyából amibe belekényszerítették, és megmutathatja, hogy milyen szerethető is ő.

"Igazából azt értem el, hogy épp az ellenkező irányba változtam át. Egy olyan hernyó vagyok, ami visszafejlődött petévé, vagy egy olyan munkanélküli Hamupipőke, akinek még egy kandallója sincs, amit sikálhatna."

Harriet családja is kész katasztrófa, de olyan jobb fajta.

Nagyon várom a folytatást, remélem tartani fogja ezt a színvonalat.

A következő rész már meg is jelent, A lány, aki mindig minden félreért címmel.



Értékelés:
5 különc cseresznye az 5-ből!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése