2015. március 14., szombat

Kemény Zsófi: Én még sosem

 
"-Kérsz egy hópelyhet? Benne van a világ."

Eszter, Toma és Ágó gimnazisták. Egy szilveszteri bulin Eszter és Toma másfél órát töltenek kettesben egy szobában.
Eszter azután már mindenhol csak Tomát látja. Toma pedig akarja is ezt, meg nem is.
Ágó pedig ott segít ahol tud, még ha a segítség nála éppenséggel teljesen mást is jelent.

Nem szeretném hasonlítani a könyvet más hasonló ifjúsági, tini könyvhöz. Számomra kellemes csalódás volt. Nekem többet nyújtott ebben a műfajban a korábban olvasottaknál.
A szerző nagyon eltalálta a kellő egyensúlyt a szerelem, a felnőtté válás, gimi, buli, haverok sokszögben. Jól kidolgozott  karakterek, remek stílus.
Gördülékeny  a sztori és még humoros is.

Mindhárom szereplő felváltva szólal meg a lapokon, így nemcsak egy szerelmes lány ömlengéséről olvashatunk.

Számomra volt egy-két furcsaság a történetben, bár tudom simán megtörténhet, hogy tizenhét éves fiúk két óra közti szünetben kocsmába mennek, azért remélem ez nem túl gyakori. ( Elég sok alkohol fogyott el a történet alatt, legalábbis az én mércém szerint.)


Néha a fiúk kicsit idősebbnek tűntek a koruknál, és oké, hogy például Ágót még az ág is húzza, de vagy nagyon laza volt, vagy halálosan komoly.
Én sosem voltam az az állandóan töprengő kamasz, persze tudtam tipródni dolgokon, de Ágó és Toma néha ezt is túlzásba vitték.
Eszter tökéletes, életszerű karakter. Nem egy pompon lány, sem nem szürke kisegér. És valami csoda folytán a szolárium és egyebek sem vonzzák. Kész felüdülés!!
Ágó nekem nem volt szimpatikus, ismerek pár ilyen stílusú embert. Először érdekesek, viccesek, aztán már menekülsz előlük. Most lehet mondani, hogy oka volt rá, amiért olyan lett amilyen, és a tetteit is meg lehet magyarázni, de nekem az túl kevés az elfogadáshoz.

Eddig úgy éreztem haladok a korral, mégiscsak sikerült új dolgot tanulnom, ez pedig nem más mint a slam poetry, amiről eddig lövésem sem volt, hogy mi lehet.


Értékelés:
4 gimis cseresznye az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése