2017. január 20., péntek

Clélie Avit: Itt vagyok

 "Hat hete, hogy felébredtem. Hat hete, hogy ezt senki nem veszi észre."


Ez a könyv egy 2014-ben kiírt (Francia) pályázat nyertes műve. Több szempontból is meglepetés volt ez a könyv, egyrészt nagy óvatossággal nyúlok a kiadó könyveihez, másrészt szerelmi történet, mégis  birizgálta a fantáziám, mit lehetett kihozni egy olyan  inspirációból, amely így hangzik: "Mindenki azt gondolta, hogy lehetetlen. Aztán jött egy hülye, aki ezt nem tudta. És megcsinálta."

Az első könyves szerző, a lehető legtöbbet hozta ki magából, valamint Elsa és Thibault  karakteréből. Bár nem kapta meg a maximális öt cseresznyét, a fél cseri levonás csak azért történt mert szerintem picit több lehetett volna az ismerkedés, még ha ez egyoldalú is lett volna.

Elsa öt hónapja, hegymászó balesete óta, kómában van. Thibault nincs kómában, Ő elvileg öccsét jár látogatni abba a kórházba, arra az emeletre ahol Elsa is fekszik. Viszont egy véletlen folytán Thibault egyszer csak Elsa szobájában találja magát, ahol végre kicsit nyugta lehet. Öccsére haragszik, anyját sajnálja, Elsa viszont maga a nyugalom szigete. Vagyis Thibault ezt gondolja, de a lány fejében és lelkében óriási viharok dúlnak, hiszen ha Elsa nem is tud jelezni vagy mozogni, sőt még a szemét sem képes kinyitni, azért mindent hall. Hallja zokogó anyját, hallja az orvosokat, akik lemondtak róla, hallja hogyan smárol húga a betegágya mellett az aktuális hercegével, és hallja Thibault szavait is, aki végre változatosságot jelent egyforma napjaiban.

Azért is volt jó ez a történet, mert végre nem tinik a szereplők. Harmincas felnőtt emberek, akiknek ezer gondjuk van, mégis hiszik, hogy a szerelem mindenre gyógyír lehet - igen még a kómára is.
Elsa humora, Thibault szerethető, nyílt karaktere teszik letehetetlenné a könyvet. Nincsenek benne túlzások, sőt olyat is megmert tenni a szerző amit nem feltételeztem volna róla. Amilyen lágy szívvel fonta a szálakat, annál nagyobbat szólt egy - egy nem várt fordulat.

Imádtam minden egyes sorát. Amint fentebb is írtam, én kicsit kitoltam volna még az időt, Thibault és Elsa kicsit hosszabban ismerkedhetett volna még, de így is maradandó élményt szerzett a könyv.

Értékelés:
4,9 kómás cseresznye az 5-ből!!!



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése