2013. december 30., hétfő

Lauren Graham: Egy nap talán

 
Mikor az ember kénytelen kelletlen kikerül az iskola padból az első nagy feladat az, mi is szeretne lenni? Mihez volna kedve tehetsége? Tegyük fel, hogy sikerült választani. Leszünk varrónők, fodrászok vagy színésznők, nagy nehezen kezünkben a papír...és akkor rádöbbenünk, hogy ami az álmaink netovábbja az még sok száz másik embernek is az. Így elkezdődik az, hogy bebizonyítsuk, mi vagyunk a legjobb varrónők, fodrászok, vagy mint a könyvben szereplő Franny a legjobb színésznő!

Bevallom nekem a szerző neve nem csengett ismerősen, és bár láttam a Szívek szállodája sorozatot, csak a könyvet lapozgatva döbbentem rá, hogy Lauren az anyuka abból a bizonyos sorozatból ami egyébként a Gilmore gilrs  címen fut, csak hát mennyivel jobban (?) hangzik a Szívek szállodája.

Nos a nem éppen túlterhelt színésznő egész jó könyvet írt! Gondolom elég sok tapasztalat segítette, hogy a könyv hihető és szórakoztató is legyen egyben. Ha most éppen tizenéves lennék, tele ambícióval meg minden mással, a humora ellenére is elvenné ez a könyv a kedvem attól, hogy színésznő legyek... mert Franny élete egy vesszőfutás. Egyik meghallgatásról a másikra jár. 
Szöveget tanul, menedzsert fizet, felszolgál, színészetet tanul  -mindezt azért, hogy feltűnjön egy mosószer vagy pulóver reklámban két-három másodperc erejéig. Állandóan az üzenet rögzítőt bűvöli, hátha végre egy olyan szerepet kap, ahol egy igazi karaktert kell alakítania, aki beszél, gesztikulál, és érzései is vannak. 
Franny úgy érzi benne van az varázs amitől nagyon jó színésznő lenne. De ugye mindig van nála jobb, okosabb, szebb, vagányabb, csillogóbb hajú lány aki helyette kapja meg a jobbnál jobb szerepeket.

Tetszett, hogy Franny azért két lábbal áll a földön, tele van kétségekkel és még a legképtelenebb helyzetekben is tud valami vicceset benyögni.

Jó kis bájt kölcsönzött a könyvnek az, hogy 1995 -ben játszódik, valahogy egészen más volt akkor mikor még a mobiltelefon és a számítógép épp csak megcsillant valahol a távolban, jelezvén, hogy egyszer majd vagy  megnehezíti vagy épp megkönnyíti a dolgunkat.

A történet vége, vagyis Franny nagybetűs színésznői vágyai épp annyira lettek a jó irányba terelgetve, hogy mosolyogva csukhassuk be a könyvet.

Értékelés:
5 cseresznye az 5-ből!!!




2 megjegyzés:

  1. Nagyon kíváncsi vagyok a könyvre, köszi, hogy "előolvastad":) A nő amúgy agyamra ment a sorozatban, nem is tudtam végignézni:) De hátha itt jobb fej :)

    VálaszTörlés
  2. A sorozatot én is kb, csak a feléig bírtam, nekem a lánya is az agyamra ment egy idő után:P:D

    VálaszTörlés