2013. december 21., szombat

Jean - Claude Mourlevat: Földlakó


Nagyon vártam, hogy megjelenjen ez a könyv. Valahogy a fülszöveg olyan izgalmasan lett megfogalmazva, hogy biztos voltam benne, hogy ez az én könyvem. Így is lett!!!
Kérem szépen a fantasy, sci-fi műfajban ez az amit kerestem! Eredeti, izgalmas és lebilincselő!!! Nincsenek benne bugyuta lányok, felszínes szépfiúk na meg végre a szerelmi nyűglődés is mellőzve van.

Anna Collodi nővérét keresi, aki egy éve tűnt el, esküvője másnapján. Annát már az esküvő előtt is rémálmok gyötörték.
Nővére segély kérése eljut Annához, aki elindul egy mezőn Vidékbe...egészen addig míg nem egy sivár helyre nem érkezik...ahol nincsenek illatok, még a szél sem fúj. Az étel íztelen, mindenki fásultan teszi a dolgát, és semmiért sem kell fizetni.
Anna a Földlakó lesz odaát, ahol az emberi vonások, mint a nevetés, izzadás, légzés rémisztően hat az ottaniakra. Anna mégis, újra és újra megteszi az utat, hátha rábukkan a testvérére, akinek rövid és zavaros üzenetéből csupán mondat foszlányok állnak Anna rendelkezésére.

A lánynak , egy idős író személyében segítsége lesz, együtt fedezik fel a hatalmas fehér, sivár városokat, próbálva minél inkább beolvadni az ottani környezetbe. Utazás közben Anna nem mással találkozik mint azzal a fiúval, aki testvére esküvőjén a férj vendégei között tűnt fel, megtáncoltatva Annát... kiderül a fiú egy hibrid...



Maga a történet vezetés, az írói fantázia ami kibontakozik előttünk, mind-mind zseniális. Engem teljesen levett a lábamról!! Logikus és hihető, ami nekem nagyon fontos, még akkor is ebben a műfajban íródott, ahol ugye a fent említett kritériumoknak nincs sok lét jogosultsága.
Ami teljesen meglepett ebben a történetben -attól függetlenül, hogy nem teljesen erőszak mentes - az a humor volt ! Ez is annyira lazán, könnyedén jelenik meg, hogy ha lehet ilyet írni duplán hatott rám. A bizarr történet olvasása közben többször felnevettem.

Ami a borítót illeti bevallom nekem az első variáció -amin egy sivatag szerepelt és egy fura légörvény féleség - nekem jobban tetszett, és a történethez is jobban illet. Ez a borító nekem nem nyerte el a tetszésem, valahogy olyan jellegtelen...főleg a lány zavar, akármennyire is Annát jeleníti meg, a hófehér szín, háttérben a szürke felhő karcolókkal elég lett volna.

Értékelés:
5 Földlakó cseresznye az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése