2015. augusztus 11., kedd

Curtis Sittenfeld: Ikerország


"Sisterland/Ikerország
 Lakosság: 2fő
                                                                 Engedély nélkül belépni tilos!"


Olyan könyvet kerestem, amit ha elkezdek nem tudok letenni. Ez a könyv remek választásnak bizonyult. Hiszen mi lehetne izgalmasabb egy ikerpár életénél, akik ráadásul különleges képességet birtokolnak?
Az utolsó oldal elolvasása után  megnéztem egy-két értékelést és páran elégedetlenek voltak, mondván vajmi kevés volt benne a misztikum, és hókuszpókusz. Én így most, hogy már tudom a végszót, ezt az elégedetlenséget a félrevezető fülszövegnek tulajdonítom, hiszen én is kicsit többet, varázslatosabbat vártam. Mégsem tudom azt mondani, hogy nem tetszett! Nekem nagyon bejött, izgalmas volt és egyedi. A fülszöveg viszont a teljes történetből egyetlen dolgot emelt ki.

Kate és Violet egypetéjű ikrek, bár nem is különbözhetnének jobban. Violet a laza  forgószél, aki sosem titkolta, hogy vannak megérzései, furcsa jóslatai, amik vagy bejönnek vagy sem.
Kate viszont aki kétgyerekes családanya, már kislányként is átokként gondolt a képességére, amelyet titkolni igyekezett, és retteg, hogy valamelyik gyereke örökölte ezt a furcsa tudást.
Kate szociális ápoló lett, Violet pedig médium.

Egy átlagos napon Violet a helyi hírcsatornán nem kevesebbet állít, minthogy október 16-án földrengés lesz.
Nem sok idő kellett ahhoz, hogy a hír elterjedjen és Violet híresség legyen, akiért tévés műsorok, újságírók versengenek. Az átlag emberekről nem beszélve, akik vagy hasznot próbálnak húzni a világvége hangulatból, vagy Violet ellen fordulnak.
Kate pedig aki mindig is kis türelmetlenséggel kezelte húga természetét, megpróbálja normális mederben tartani a dolgokat.
Ám ennek ellenére kartonszámra vásárolja az ásványvizet és a pelenkát.

"Vi és én is tévedtünk azzal kapcsolatban, hogy mi fog történni október 16-án."

Nagyon szeretném leírni, hogy és akkor azután... de nem teszem. Tipikusan az a történet mikor a szerző egyvalamire irányítja a figyelmünket, hogy aztán el legyünk képedve mikor rájövünk, mire is ment ki ez az egész.
Különleges történet, különleges hangulattal mégis olyan mindennapinak tűnik.
Bár a történet elején a rendes és odaadó Kate volt a szimpatikus, a könyv végére megorroltam rá és inkább Vi pártjára álltam.

Aki nagyon sok jövendőmondásos részben reménykedik, az csalódni fog, mert még ha tulajdonképpen a megérzések, jóslatok körül forog is a történet, azért szépen megbújik benne egy regény a családról, a testvéri kötelékről, házasságról.

Értékelés:
 5ikercseresznye az 5-ből!!!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése