2020. október 10., szombat

Jane Green: Nyári titkok


 Én valamiért úgy emlékeztem Green könyveire, hogy laza, csajos történetek. Ezt sugallta a borító is , bevallom a fülszövegen át siklottam, a szerző neve miatt választottam a könyvet.

Csajos könyv ugyan, de kemény.

Főszereplőnk Cat, aki alkoholista. Már tinédzserkorában rájött, hogy az alkohol oldja a gátlásait, vicces és laza lesz tőle. Olyan dolgokat is meg mer lépni amit józanul soha. Elcsábítani például a kiszemelt fiút.

Fiatalon felnőttként is folytatódik a mámor, aztán találkozik az igazival, és megtud egy titkot ami átírja egész gyerekkorát.

Elképesztően jól át tudta adni a szerző az alkoholizmus okozta nyomort, mint lelki, mint testi értelemben. Cat egy idő után már tisztában van vele, hogy lehet bármilyen sikeres, vagy szerelmes, az alkohol akkor is az első az életében.  Minden reggel fogadkozik, ami egészen estig kitart...

Cat többször is elindul a lejtőn, aztán a totális mélypont Nantucketben éri, ahová tulajdonképpen újrakezdeni ment.

 Szerintem nincs olyan ember, akinek ne lenne valamilyen kapcsolata a piával; családtag, ismerős, aki nyíltan vagy titkolva de állandóan üveget dédelget.

Bevallom én eddigi életem során talán egy pohárnyi alkoholt ittam, nem vonz az, hogy erre költsem kevés pénzem, hogy ne tudjak magamról, hogy ez irányítsa az életem... rejtély kinél miért, és hogyan alakul ki bármilyen függőség.

Gyerekfejjel több alkoholista is volt a közelemben, de akkor nekem ez nem volt egyértelmű. Felnőtt fejjel esett le, hogy milyen problémájuk volt.

Persze száraz lenne a történet ha csak az alkoholizmus körül forogna, Cat élete eléggé zűrös, és mindig történik vele valami. Nekem a családi bonyodalmak is nagyon tetszettek. Tudom értékelni ha a szereplők élete a realitás talaján mozog, tudunk velük azonosulni.


Alaposan utána fogok járni, van e még könyve a szerzőnek amit esetleg kihagytam.

Értékelés: 4 spicces cseresznye az 5-ből!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése