2012. augusztus 4., szombat

E.L. James:A szürke ötven árnyalata

                                 Nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre-mint mindenre amit nagyon reklámoznak megjelenés előtt..anno a Vízköpő -t hasonló kíváncsisággal vártam,majd  olvastam ,tudni akartam mit tud,miben rejlik az "ereje",hogy milliók olvassák.
Minap egy cikkre bukkantam,ami nem kevesebbet állított,hogy az amerikai háziasszonyok a könyv hatására sokkal többet szexelnek a férjükkel,mint házas éveik alatt eddig bármikor:O De miért?? Mert ebben a könyvben egynél kicsit(nagyon) több a szexjelenet?? Egyébként szerintem semmi extra nincs a könyvben...nem vagyok prűd,nem háborodtam fel,nem forgott a gyomrom...egyszerűen csak szépen lépésről lépésre leírja mi történik az ágyban...a szerző saját bevallása szerint,(aki egyébként álnéven ír,és több írói álnevet használ) a negyvenes évei válságtermékének tartja a könyvet-és persze nem hitte,hogy ekkora durranás lesz a könyv...mit könyv egy egész sorozat!!!
Amiben nem hiszek az a szexualitás ekkora ereje...vagyis,hogy engem ne kössön semmi más egy emberhez csak a testiség...ez számomra elképzelhetetlen...nekem Grey csak egy test volt végig olvasás közben,egyszerűen a szexen , a testiségen kívül nem tudtam semmit hozzátársítani...Ana pedig csak egy fiatal lány ,aki szerintem rossz első férfit,első élményt kapott ki....
Számomra kevés volt benne a valódi kapcsolat építés fázisai...valahogy az e-mail nekem nem pótolja a beszélgetést,ismerkedést.
Egyébként  egy korábbi olvasásom kapcsán( Légy a felesége)sejtem miért olyan népszerű ez a könyv ,mert elhiteti az olvasóval,hogy van ilyen ,létezik a tökéletesen gazdag,és gyönyörű szexisten hapsi,aki mindig tudja mi kell a nőnek...és persze elég ránéznie a szeretett nőre máris megkívánta....

Nem érzem azt,hogy időpocsékolás volt elolvasni a könyvet,inkább amolyan tanulságféle volt,van ilyen is,lehet írni ilyet is.... nekem kicsit azok a romantikus füzetkék jutottak eszembe(Romana,Júlia) ez annyiban különbözik,hogy a címében nem sejtetik,hogy miről is szól-Csókolj fulladásig, Száz évig ölelj!stb- és persze nagyobb terjedelemben van megírva mint az 50. oldalas füzetek.
Úgy érzem,hogy a túlságosan az ágyjelenetre korlátozódott,reméálem az  első részhez képest a többi fejlődni fog,szeretném ha Ana és Gray úrfi is fejlődne,érnének,egymással karöltve kicsit egészségesebb lélekre tennének szert.
Ami pedig a Twilight beütést illeti,nos Grey tiszta Edward-vagyis nagyon hasonló karakter...de szerintem kár hasonlítgatni. Van akinek tetszeni fog ,van akinek nem....de egy könyvnek szerintem az is siker ha ennyien beszélnek róla,kíváncsiak rá.

Értékelés:
3,5 cseresznye az 5-ből!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése