2012. augusztus 22., szerda

Viveca Sten:Sandhamni gyilkosságok Csendes vizeken

       Igazából a borító fogott meg,annyira igényes,szép és kézbe illik.Nem rettentett el,hogy krimi,néha el tudok egyet-egyet olvasni.
A történet egy csendes kis szigeten zajlik,ahol egy halászhálóba gabalyodott férfi holttestére bukkannak.
Thomas Andreasson-Ő a főszereplőnk-bízzák meg,hogy derítse ki a halál okát...
A könyv különlegessége,hogy bár krimi,annyira kisvárosi élet elmesélős hangulata van,hogy olykor el is felejtettem,hogy krimit olvasok.A szerző biztosan azért volt ennyire részletes az első résszel,mert ez egy sorozat első darabja,és ha jól sejtem mindegyik rész kapcsolódik a festői kis szigethez, a lakóihoz na meg persze a nyomozónkhoz.A könyv részletessége egészen odáig terjed,hogy még a pékség alapítására is kitérünk.
Thomas barátunk persze nincs egyedül, a szigeten nyaral gyerekkori barátja Nora is aki aztán egyre inkább Thomas segítségére lesz a nyomozásban.
Persze később lesz még hulla,de sajnos annak ellenére,hogy nem vagyok egy agytröszt,már az első információk után sejtettem,hogy mi is zajlik a háttérben-ez egy vérbeli krimiolvasót lehet,hogy kissé bosszantani fog,hogy ennyire egyértelmű a megoldás.Engem annyira nem zavart,mert engem inkább a magánélet,az emberi kapcsolatok foglaltak le olvasás közben.
Sandhamn egy létező hely,a szerző nyaranta ott tölti az idejét.


A nyomozó nekem nagyon szimpatikus volt,akárcsak Nora de az a klisé zavart,hogy szegény Thomas is egy azok közül a nyomozók közül akiket megviselt az élet,vagyis valami rettenetes dolog történet velük a közelmúltban-sajnos ez a momentum majd' minden valamire való nyomozónál képbe kerül.

Aki szereti a" könnyedebb" krimiket,és legalább annyira érdekli a körítés mint maga a nyomozás az nagyon fogja élvezni.

Értékelés:
3,9 cseresznye az 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése