2013. október 4., péntek

Diane Chamberlain: Titkok örvénye


Az elején még nem gondoltam, hogy ennyire szövevényes lesz ez a történet.

Három lány az egyetemen barátságot köt, ez a barátság aztán elkíséri őket felnőtt korukig… aztán egyikük váratlanul öngyilkos lesz…. mi történhetett a jelenben, vagy a múltban, amiről senki sem tudott, még a barátnői sem?
Egyikük élete kész rejtély volt, tele titkokkal, és hazugságokkal, ami mindhármuk életét átírja…

Tara, Emerson, és Noelle - mindhárom nő része egymás életének, örömének, bánatának. Részt vettek egymás esküvőjén, a szomorú és boldog pillanatokban.

Noelle megismerkedik Tarával és Emersonnal az egyetemen, mintha Noelle-nek lenne egy kis notesze amibe a titkait írja. Az egyetemen belekerül az első titok.. vagyis rögtön kettő.

"Olyan érzés volt, mintha lassacskán új temetést rendezhettünk volna Noelle-nek. Az első arról az emberről szólt, akit valójában nem is ismertünk."

Ha egy kívülálló a három nőre néz annyit lát, hogy szeretik egymást, hogy minden ami fontos az életükben megosztják egymással, hogy hiába mentek férjhez, alapítottak családot a barátságuk szilárdan állja az évek ostromát. Hármuk közül egyedül Noelle az aki szándékosan kerül a Tara és Emerson közelébe, aki végig , ha úgy tetszik mozgatja a szálakat.

Noelle halála után, az öngyilkosság miatt boncolást rendelnek el, az öngyilkosság után máris újabb rejtéllyel kell szembenézniük, ugyanis a boncoláskor kiderül, hogy az egyedülálló, gyermektelen Noelle már szült...

Megdöbbentő és izgalmas is volt egyben ez a történet, a végén már majdnem besokalltam az újabb és újabb napvilágra kerülő titoktól és fordulatoktól, de annyira logikus és hihető volt a történet, hogy nem tudtam fanyalogni ez miatt.

Kezdve Noelle indítékától amivel Tara és Emerson mellé csapódott, egészen a szakmájáig, át azon, hogy mi fűzte egyikük férjéhez rendesen lekötötte nemcsak a figyelmem, de teljesen a történet hatása alá kerültem. Eleinte próbáltam empatikusan állni Noelle-hez, de ahogy egyre többet megtudtam az életéről úgy alakult ki bennem az ellenszenv iránta. Noelle egy furcsa nő volt, valahogy egészen fura módon olyan logika mentén próbált egy- egy  nehezebb  élethelyzetből kikeveredni, hogy mindig rossz megoldást választott. Egy rossz döntést nem lehet helyrehozni egy másik rossz döntéssel, valahogy ebbe a felismerésbe fulladhatott bele Noelle és ezért lett öngyilkos.

A könyv elején még azt hittem, hogy egy laza, könnyed, barátnős történet lesz egy kis titokkal, helyette egy nehéz, szövevényes, történetet kaptam baromi sok titokkal.

Nagyon szeretem Anne Tyler könyvet, úgy éreztem egy csipetnyit kaptam az ő stílusából is, vagyis egyértelmű, hogy szerettem ezt a könyvet a nehéz téma ellenére is.

Reménykedem, hogy a kiadó fog még megjelentetni a könyveiből.

Értékelés:

5 cseresznye az 5-ből!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése