2014. október 27., hétfő

Lauren Oliver: Pánik


Nagy reményeket tápláltam a könyv irányában. 
A fülszöveg egyedi és nagyon ígéretes.
Sajnos csak közepesre futotta a szerzőtől. Olvasás közben lelki szemeim előtt lebegett, ahogy a szerző fut és időről-időre hasra esik. 

A történet szerint a végzős gimnazistáknak lehetőségük van a Pánik nevezetű játékban részt venni.
Minden évben busás nyereményért, konkrétan dollárhegyekért folyik a küzdelem.
A sztori szerint a végzős Heather, barátnője Nat, és egy fiú Dodge is benevez az őrült futamra, amit két totálisan titkos bíró felügyel, és csak közvetlenül a próbatétel előtt tudják meg a helyszínt és a feladatot.

Korábban volt olyan végzős, aki csúnyán megsérült, sőt még haláleset is történt.


Persze mindhárom fiatalnak nyomós oka van amiért az életét kockáztatja, szóval nem unalomból vágnak neki a veszélyes feladatoknak.

Talán még hihető is lett volna a történet, ha valamennyire a szerző is komolyan veszi azt. 
Sajnos előttem újra és újra elbukott.

Kezdjük azzal, hogy az évek óta tartó hülyeséget, mármint a versenyt senki sem akarta igazán beszüntetni, elébe menni stb. hiába a sérült meg a halott, és egyebek. A gimisek mindig túl tudtak járni mindenki eszén. És persze mindenki bőkezűen adakozott a nyereményhez.
Volt olyan feladat, amiben egy puskás, hörgő, őrült farmer házába való behatolás a feladat. Illetve elhozni onnan valami bizonyítékot, hogy a játékosnak sikerült a bejutás. Oké, ha az őrült, puskás farmer senkit nem enged a házába, a bírók honnan a fészkes fityfenéből, tudják majd, hogy a bizonyítékként bemutatott sószóró nem a nagymami kredencéből került elő, hanem valóban az őrült fickóé?????
És ezek után volt olyan aki tök sötétben is meg tudta állapítani, hogy nem négy, hanem öt kutya fut felé!!!!!!

És igen még ezek után is volt amin fennakadtam. Szegény Dodge tesója, hol nővéreként, hol a húgaként  szerepel.  És mivel a lány egy autóbaleset során lebénult, Dodge minden nap masszírozza a lábát úgy kb. 1 percet, mert attól majd lábra áll. He????
A szerző szerint egy kifejlett sertés napi fél kiló takarmányt fogyaszt el. Nem többet, nem kevesebbet.


Maradjunk annyiban, hogy nem ez lesz számomra az év könyve.


Értékelés:
2 bepánikolt cseresznye az 5-ből!!!

6 megjegyzés:

  1. Egek. Annyi rosszat olvastam erről a könyvről :( Olyan fura, mert a Delíriumot imádtam, de folytatásokat egyáltalán nem, és egyre jobban félek ettől a könyvtől is. Azért ha könyvtárban rátalálok vagy valaki kölcsönadja, nekikezdek, de előre látom, hogy nem fogom annyira imádni, mint a Delíriumot. Remélem, azért Oliver nem olyan író, aki írt egy darab jó regényt és ennyi :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld én meg úgy jártam, hogy ismerősen csengett a szerző neve, de nem foglalkoztam vele túlságosan.
      Aztán olvasás közben mikor téptem a hajam, gondoltam ideje utána nézni. Nos én anno a Mielőtt elmegyek-et elkezdtem olvasni, de annyira idegesítetek a szereplők, a nyafogások, meg a szájfények körüli huzavona, hogy képtelen voltam befejezni a könyvet...
      Attól tartok a szerző nekem az olvashatatlan kategória lesz :-(

      Törlés