2014. március 5., szerda

Tavi Kata: Nyitótánc


Ahogy a fantasy és utópisztikus műfaj is virágkorát éli, úgy újra kelendőek a tiniknek szóló könyvek, amikben saját kis életükről olvashatnak. 


Hiába fogadtam meg, hogy úgy állok neki mint aki hírből sem ismeri az SZJG sorozatot, nem sikerült. Az elején nagyon örültem, hogy Lilla végre egy normális, korához képest agyilag is fejlett lány, aki képes magának akár még sütit is sütni, de ahogy haladt a történet egyre több párhuzamot véltem felfedezni a könyv és a fent említett sorozat között.
Itt is van helyes, halk szavú szuper srác, akiért mindenki odáig van, persze a két főszereplő Lilla és Krisztián vonzódnak egymáshoz, de azért Krisztián mégis kavar egyet az ügyeletes szuper nővel. De ki tudja miért???  Bah.
Lilla is egyke, pedig jó lett volna egy nővér vagy egy báty, a változatosság kedvéért.

Reni esetében anno a rajztanára volt a mumus, Lillának a matektanárral vannak összetűzései.
A többi szereplő is iker tesója az SZJG szereplőinek.

És még sorolhatnám!!!
Ami a táncikálást illeti, konkrétan annyit tudunk meg, hogy Lilla még nem tud dönteni melyik műfaj az ő igazi terepe, ezért  hol csárdást, rop, hol keringőzik. De  hogy az iskolai rendezvényeken és bálokon mit táncolt örök rejtély marad. Részletekbe nem megy bele a szerző, ezt is fájlaltam.
Egy icipicit ez a banda azért lazább. És Lillának életképes szülei vannak,  amit el sem hittem.


Ami még furcsa volt, hogy szinte mindegyik fiúszereplő izmos mellkassal rendelkezett. Pedig nem mindenki kosarazott és még nem is egyetemisták. Ha szétnézünk egy gimnáziumban, bizony kevés daliás izompacsirtába botlunk. A szerző viszont már kész férfiakat alkotott meg.

A könyv előnye, hogy havi bontásban olvashatunk az iskolai élet minden szépségéről és nyűgjéről. 
Na meg, hogy azért olvastatja magát. Mindig történik valami, az iskolai élet nekem néhol már túl sok is volt. Bál és farsang nélkül nincs is ilyen könyv, úgyhogy ez sem maradt ki.

Persze nem szeretnék igazságtalan lenni, ha ezt olvasom előbb akkor nyilván ehhez hasonlítanám az SZJG sorozatot, és nem fordítva.


Azt hiszem nekem a Sulijegyzetek-sorozatból elég is volt ennyi.

Értékelés: 3.5 tini cseresznye az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése