2012. április 2., hétfő

Dymphna Cusack:Hőhullám Berlinben


"Cselekedjetek mindenki másnál gyorsabban,és kegyetlenebbül.Ez a hadviselés leghumánosabb módja..."

Az Ausztrál írónő a Ketten a halál ellen c. könyvével lopta be magát a szívembe,és ebben a könyvében sem csalódtam,sőt.

Azokat a történeteket szeretem amik olvasás közben rám telepednek,jó vagy rossz hangulatot hagyva maguk után,amiket aztán napokig hurcolok magammal.Ez a könyv is ilyen.Teljesen a hatása alá kerültem,lélegzetvisszafojtva költöztem be a német család palotájába ami milliók vére által nőhetett oly magasra...

Joy és Stephen házasként először látogatják meg Stephen szüleit Berlinben.Joy szinte semmit sem tud az Ausztráliába menekültként érkező férjéről,házasságuk évei alatt Stephen gyermekkora gyanús csendbe burkolózott.

Berlinbe érve Joyt elkápráztatja a mesés gazdagság,a gyönyörű kastély, a szolgálók egész hada...ám nem tud szabadulni a rossz érzésektől ,amik nyomasztóan telepednek rá.De minden egyes mesés parti,minden újabb gyönyörű ruha elvakítja a fiatal nőt.
Egészen addig normálisnak tartja a furcsa német családot ,még nem egy napon találkozik régi zongoratanárával aki elmeséli Joynak az életét és azt is ez az élet ,hogyan fonódott össze férje családjáéval.

A könyv elején még csak borzongtam a remek jellemábrázolások Maughamot juttatták eszembe, a szertartásos étkezések,álszent rokonok gyűrűjében én is egyre rosszabbul éreztem magam.Aztán a történet közepétől már menekülőre fogtam volna akárcsak Joy....

Remek könyv egy Német család háború utáni életéről, a háborús bűnösök megítélése,élete áll a középpontban.A családon belüli viszályok,egymás gyűlölete,megvetése.Vajon a vér szava mindig kötelez? A család örökké előrébb valóbb az emberségnél, a meggyőződésünknél? Miért nem tanulunk soha a hibákból, a világ miért nem tanul soha a hibáiból?

Számomra felfoghatatlan marad az emberi kegyetlenség.

Az írónő magyarul megjelent másik két könyve:Fekete villám,Megperzselt fa.

2 megjegyzés:

  1. Ó, emlékszem milyen nagy hatással volt rám ez a könyv!!! Néha-néha újból elolvasom, és még mindig szíven tud ütni.

    VálaszTörlés
  2. Amilgade-nagyon sajnálom,hogy ennyit vártam vele,illetve nem szereztem be hamarabb.

    VálaszTörlés