2012. április 21., szombat

Joanna Trollope:A másik család

A Kossuth kiadó könyve elsősorban a küllemével hívta fel magára a figyelmem,aztán a fülszöveg is biztató volt és körülbelül a harmadszori találkozáskor már jött is velem.

"....nem én vagyok az egyetlen ,aki néha úgy érzi,tökéletesen üres és nem tud mit kezdeni másokkal.Hogy ugyanakkor érezhetem azt,hogy van  valaki a világan,egy különleges ember,aki képes lesz megtölteni engem is érzésekkel.Ugye van ilyen??"

Szerintem ez a mondat az ami leginkább elmondja a történet lényegét.

Adva van két nő-az egyik feleség a másiknak minden vágya ez lett volna...adva van egy halott férj,aki jogilag az egyik nőhöz tartozik,de érzelmileg már évek óta a másikhoz.És van négy gyerek akik közül van egy , akinek egyedül kellett szembenéznie a válással és azzal,hogy az apja három lányt választott helyette.

A zenész Richie halála különös,és fájdalmas folyamatokat indít el mindkét családban.A régóta lebegő múlt most végérvényesen rájuk telepszik. Valahogy fel kell számolni a múltat,az örökséget,és eldönteni kié is volt az az egy ember akit mindenki szeretett és magáénak akart tudni?

A történet elején úgy gondoltam megvan kikhez húz a szívem,kinek szeretném enyhíteni a gyászát,aztán ahogy halad a történet nagyot fordultam és egészen mást gondoltam a két családról mint a könyv elején.
Aprólékos igazán elgondolkodtató,érzelmekre ható történet. Az ember mindig azt gondolja,hogy csak annyi terhet kap amennyivel elbír és az igazán nehéz,nagy dolgok,döntések másoknak jutnak...aztán amikor szembe találkozik valami nagy-nagy bánattal választhat ,hogy hagyja magát legyűrni vagy ezt is megugorja.

A két család "ugrását" követhetjük nyomon.

Mostanában folyton olyan könyvek akadnak a kezembe amikbe pillanatokon belül elmerülök,és annyira élvezem az olvasást a történetet,hogy hihetetlen gyorsasággal érek a könyvek végére.

Ami a történet végét illeti,kissé mást vártam...bár magam sem tudom,hogy mit...talán kissé túl gyorsan lett befejezve.

A könyv igényes, és szép öröm kézbe venni!

Értékelés:

4,5 cseresznye az 5-ből!

4 megjegyzés:

  1. Nekem teljesen mas a velemenyem....szerintem borzalmas ez a konyv tele irritalo szereplokkel!

    VálaszTörlés
  2. Andy ezt mások is mondták már akik olvasták a könyvet. Nos én nem emlékszem, hogy éreztem volna ellenszenvet a szereplőkkel kapcsolatban.
    A szerzőnek megjelent könyvei közül volt ami nekem sem jött be.
    Esetleg másik könyvét olvastad már az írónak?

    VálaszTörlés
  3. Van meg egy konyvem az ironotol ( A pap felesege). Meg nem olvastam el, mert felek hogy az is ennyire rossz lesz mint ez!

    VálaszTörlés
  4. Andy -Előfordulhat, de ha egyszer a polcodon van adj neki egy esélyt :-)

    VálaszTörlés