2014. szeptember 17., szerda

Neil Gordon : A Hallgatás szabálya



"Tudod, megegyeztünk abban, hogy elmondjuk neked az igazat. De, hogy mi is az igazság, ez már nem volt olyan világos."

Úgy jártam ezzel a könyvvel mint aki balettozni szeretne, de aztán egy karate edzésen találja magát...
Vagy azt is mondhatnám, hogy tipikus férfi irodalom. Nekik valahogy jobban fekszenek a szövevényes, kémes, politikai történetek.

Az elején még teljesen képbe voltam.
Isabel Montgomery  e-mailt kap az apjától. Ez nem egy átlagos levél(folyam),az apa az életet kezdi el mesélni a lányának. Honnan, hová jutottam felépítéssel.

A gondok ott kezdődtek, hogy a fülszöveg dacára nemcsak egyetlen ember, vagyis az apa ír Isabelnek, hanem több személy egy bizonyos szövetség, csoport, és mindenki a saját emlékei szerint írja le, hogyan ismerkedtek össze, kinek mi volt a szerepe abban a bizonyos szövetségben.

Kerekedik a sztori, ugyanakkor szét is ágazik, millió mellékszál, szereplő, esemény. 

A könyv borítója filmes borító, utána olvasgatva a filmnek sokan pont azt rótták fel a film hibájának, amit én fentebb a könyvnek, vagyis, hogy bonyolult, sokrétű.

Nem vagyok egy agytröszt, lehet ezért is dolgoztatott meg annyira ez a történet.

 "A sűrű szövésű és izgalmas könyvből Robert Redford rendezett hasonlóan lebilincselő filmet, amelyben ő maga játssza a főszerepet, és mellette olyan világsztárok bukkannak fel, mint Stanly Tucci, Susan Sarandon és Nick Nolte."

( A sűrű szövés igencsak találó jelző a könyvre!)




Értékelés:
 3,5 bonyolult cseresznye az 5-ből!!!


6 megjegyzés:

  1. Na, ez jó megint!
    Kíváncsi lettem. Köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen:-) Bár ahogy remélhetőleg kiérződik a bejegyzésből, rajtam kifogott picit.
      Szerintem tipikus férfi irodalom :-)

      Törlés
  2. Ha a könyvvel nem is, a filmmel teszek egy próbát. Kíváncsi vagyok, mennyire fogom érteni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet a film átláthatóbb, nekem elég szövevényes volt. De azt tudni kell, hogy nem vagyok egy agytröszt :D:D

      Törlés
  3. "Vagy azt is mondhatnám, hogy tipikus férfi irodalom. Nekik valahogy jobban fekszenek a szövevényes, kémes, politikai történetek."
    Naaa... én kérek elnézést, hogy nő létemre imádom a szövevényes politikai krimiket. Attól, hogy te speciel nem értetted, nem biztos, hogy férfiirodalom ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, hozzá kellett volna tennem, hogy számomra ilyen egy férfi könyv stb.

      Ezek szerint ez a te könyved -)

      Törlés