2011. november 15., kedd

Colleen McCullough:Tövismadarak

" A szín végében messze, fonott karosszéken
Ül a juhászgazda, s szeme rajta a népen."

Biztosan sokan emlékeznek az ártatlan Meggie és Ralph atya románcára ami sok női nézőt vonzott a képernyő elé - gyerek voltam mikor ez a sorozat ment, és őszintén szólva akkor rajongtam érte. Most a könyv elolvasása után viszolygok tőlük!!!!

Majdnem félbehagytam a könyvet annyira unalmasan és nehezen indul a történet.
A Cleary család Új-Zélandon él ,aztán nem lévén más választásuk Ausztráliába költöznek.Itt ismerkedik meg Meggie Ralph atyával. Eleinte azt hittem,hogy ez a történet csak akkor maradhat izgalmas, ha ezt a vérlázító viszonyt is végigkísérjük. Engem viszont maga az élet nehézségeinek, szépségeinek ecsetelése ejtett rabul. A gyönyörű, ám kies táj, az állatok ezernyi fajtája a színes papagájok a milliónyi kenguru, és a harc, hogy a gazdaság ami létük alapja fennmaradjon remekül lett ábrázolva!
Örültem mikor Ralph atyának végre dolga akadt és elhordta magát,és újra az élet szépségeit ecsetelte a szerző.
A család sok-sok gyermekének sorsa, jelleme még inkább lekötött, legszívesebben kiradíroztam volna a történetből a két főszereplőt. Szerencsére a történet előrehaladtával egyre inkább teret kap a család többi tagja is.

1915-ben kapcsolódunk a Cleary családhoz,és egészen 1969-ig követhetjük a generációkon átívelő családregényt.
Ralph atya szép ember volt,mi több tökéletes-ez minden nőt arra sarkalt, hogy elcsábítsa, szegény atya pedig hiába a hit, meg a papi talár nem tudott ellenállni-legszívesebben felpofoztam volna ezt az embert. Hogy bújhat egy pap a hiúsága mögé??? Hogy védekezhet azzal, hogy Ő is csak ember??
Az most teljesen más dolog, hogy én mit gondolok a katolikus egyház eme szabályáról, de ha egy férfi pap szeretne lenni, akkor szinte ez az első áldozat amit meg kell hoznia. Arról nem beszélve, hogy van ideje visszalépni mielőtt felszentelik. A mohóság, a pénz imádata pedig a másik hatalmas bűne ennek az embernek.Valahogy ez sem szúrt szemet senkinek, mindenki imádta, ajnározta ezt az öntelt és gyenge embert.

A kötet hét részre van osztva, benne hét élet ami így vagy úgy de összefonódik Ralph atya életével.
De a szerző dicséretre legyen mondva gyönyörű tájleírások,az alapos kutatómunka meghozta a gyümölcsét mert lebilincselő, izgalmas családregényt alkotott.

Otthon éreztem magam a legelőn, a birkák között,tereléskor, a konyhában a hatalmas házban, a kényelmes karosszékekben a férfiak között akik sosem nősülnek meg, a szalmabálákon ülve a csillagokat bámulva, levelet írva valakinek aki olyan nagyon messze van-egyszóval belaktam a könyvet és szívesen olvastam volna még.

Értékelés:
5 Tövises cseresznye az 5-ből!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése