2011. november 29., kedd

Allan Hollinghurst:A Szépség vonala


Már megjelenése előtt gyakran belebotlottam a könyvbe, nagy durranásnak ígérkezett.
Sokáig kerülgettem ,aztán sokan dicsérték és akkor persze nekem is kell.
Valahogy nem jöttem ki a könyvel,ezért is tartott sokáig az olvasás.Rájöttem,hogy az ilyen típusú ,témájú könyvek igazán művészlelkületű embereket szólítja meg. Ők megértik és értékelni is tudják. És most nem az bajom,hogy a homoszexualitás (számomra) túl nyíltan volt taglalva,hanem úgy egy az egyben az egész ahogy ezt a témát feldolgozta-adva van a 80'-as évek ,egy szegény családból származó fiú , és egy gazdag család-e kettő találkozik és a szegény fiú szemével láthatjuk gazdagék világát.
Valakinek a véleményét olvastam,aki azt írta ,hogy aki nem lát tisztán az akkori kort illetően mind politikailag mind egyéb téren az nem fogja érteni a könyvet sem-lehet ez történt velem is, nem tudom,de próbálkoztam elolvastam és végül is valahol szerettem illetve tetszett. De mégis távol maradt tőlem a történet.
Én nem vagyok ilyen társadalmi rétegeket boncolgató típus , már csak azért sem mert nem igazán vezet sehová.
Persze kellenek az ilyen könyvek is csak azt hiszem nekem még érnem kell hozzájuk.
Henry James egy művét sem olvastam, a Galamb szárnyával próbálkoztam de engem untatott.
Ettől eltekintve értem Én a címet,ami nagyon találó lett és megláttam Nick-ben a szépet meg a jót...(bár néha Ő is elítélendően viselkedett)

A borító nagyon tetszik! Elegáns,szép.

Értékelés:
3 cseresznye az 5-ből!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése